اولین شتاب دهنده کسب وکار صنعتی- معدنی در رفسنجان راه اندازی می شود

عصر معدن- مجتمع مس سرچشمه کرمان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقامتی و حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی و به خصوص منطقه پشتیبانی از راه اندازی اولین مرکز شتاب دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور را به عهده گرفته است.;

اولین شتاب دهنده کسب وکار صنعتی- معدنی در رفسنجان راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    افشین سلیمانی سالار استاد کارآفرینی  دانشگاه شهید رجایی تهران با اعلام این خبر افزود: در راستای موارد یادشده، استفاده و به کار گیری از استارت آپ ها  برای انجام فعالیت های معدن و صنایع معدنی یکی از اقداماتی است که قرار است در استان کرمان از سوی شرکت توسعه ساخت طباطبایی اجرایی شود. 
    سلیمانی سالار افزود: البته استارتاپ ها نه تنها در این زمینه، بلکه در زمینه استخراج هم می توانند فعال باشند. منطقه کرمان هم خوشبختانه از نظر پرورش نیروی انسانی متخصص و دانش آموخته یکی از مناطق تحصیلکرده محسوب می شود و اقدامات رو به رشدی داشته است.
    وی در ادامه با اشاره به بحث زیرساخت ها، تصریح کرد: زیرساخت های الکترونیکی و شتاب دهندگی در این استان فراوان است اما تا به امروز کمتر کارى برروی آن انجام گرفته است. خوشبختانه ما در این موارد با دانشگاه باهنر کرمان هم همکاری داشته ایم و هفته آینده نیز در اولین کنفرانس ملی مدلسازی  رفتار مکانیکی مواد موضوع کارگاه بوم مدل کسب و کار منطبق بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط بنده اجرا خواهد شد. 
    استاد کارآفرینی و مدیریت بازرگانی شرکت توسعه ساخت طباطبایی  افزود: دبیرخانه اجرایی اولین شتاب دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور درشهر رفسنجان افتتاح خواهد شد 
    سلیمانی سالار اضافه کرد: هدف اصلی ما در گام اول جمع آوری اطلاعات از سرمایه گذاران و ایده آفرینان است همچنین ما بدنبال جذب علاقه مندان و صاحبان ایده هستیم تا بتوانیم این دو بخش را با یکدیگر همراه کرده و ایده ها را اجرایی کنیم. در گام اول کار را با ایده های کوچک آغاز می کنیم.
    به گفته وی، در سمیناری که ماه گذشته در زمینه کارآفرینی برگزار شد، حدود 200 نفر از کارآفرینان شهر رفسنجان در کارگاه مدل کسب و کار شرکت داشتند که برایشان بسیار جالب بود. 
    وی ادامه داد: باید بتوانیم طی هفته های آینده باید این برنامه ها را اجرا کنیم. در گام اول نیز پذیرش انجام می شود که ایده ها را جذب و ایده آفرینی می کنیم اما باید دید این ایده ها تا چه اندازه قابل اجرا است. امیدواریم مجموعه های معدنی دیگر نیز بتوانند در این فاز قدم بگذارند زیرا با یک شهر و یک شتاب دهنده نمی توان به نتیجه نهایی دست یافت.
     
    سلیمانی سالار اظهار کرد: با بخش های دیگری به عنوان گروه های پشتیبان یا اسپانسر مذاکره داشته ایم اما باید گزینش های لازم در این زمینه انجام گیرد. 

    سلیمانی سالار افزود: بدون شک بخشی از داوری  طرح ها بر عهده شرکت مس است زیرا نگاهی تخصصی دارند و بخشی دیگر از داوری برعهده ما است که از نظر کارآفرینی و فاکتورهای استارتاپی  نکات لازم را داشته باشد. اما جدای این موضوع هدف ما بازگشت تفکر ایده پردازی و بازگشت سرمایه به استان کرمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر