غریب پور در دیدار با مدیران و کارکنان ایمیدرو خبر داد:

تشکیل کمیته مالی ایمیدرو مطابق با روش های بازار سرمایه

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کمیته مالی به منظور تسهیل تامین مالی پروژه های معدنی با روش های بازار سرمایه خبر داد.;

تشکیل کمیته مالی ایمیدرو مطابق با روش های بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در دیدار با مدیران و کارکنان ایمیدرو و سخن می گفت،‌ تصریح کرد: تمرکز بر مسائل مالی و "رونق تولید" - بنابر شعار امسال- اولویت ایمیدرو در سال 98 است.

    وی درباره عملکرد سال قبل گفت: سال گذشته راه اندازی حدود 20 طرح سبب ایجاد بیش از 4400 شغل مستقیم شد. رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، بیش از 20 درصد کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.

    وی پیش بینی کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال در بسیاری از بخش ها رکوردهای جدید تولید انواع محصولات به ثبت خواهد رسید.

    اکتشاف و امضا تفاهم نامه با انرژی اتمی و محیط زیست

    وی از امضا تفاهمنامه با سازمان ها در توسعه بخش اکتشاف خبر داد و اعلام کرد: به منظور توسعه و تسریع در برنامه های اکتشافی، تفاهمنامه هایی با سازمان های انرژی هسته ای، حفاظت محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا خواهد رسید.

    اختصاص 100 میلیارد تومان به سیل زدگان

    رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تاسف بار سیل در مناطق مختلف کشور گفت: این حادثه که روزهای نخستین سال جدید رخ داد، موجب اندوه مردمان این سرزمین شد.

    غریب پور با اشاره به احساس مسوولیت و نیز همدلی شرکت های این حوزه افزود: در این زمینه با همت ایمیدرو و شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی مقرر شد، 100 میلیارد تومان برای کمک به هم وطنان سیل زده اختصاص یابد.

    وی تاکید کرد: در روزهای آینده این مبلغ به حساب سازمان مدیریت بحران واریز می شود.

    برنامه های توسعه ای که به ثمر نشست

    وی با بیان اینکه تعامل بی سابقه بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم های معدنی، برنامه ریزی برای واگذاری الکترود گرافیتی اردکان و آغاز عملیات احداث خط ریل بافت – سنگان از جمله اقدامات قابل توجه سال 97 بوده است.

    تراز تجاری مثبت معدن و صنایع معدنی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزآوری معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور اظهار کرد: طی 11 ماه سال گذشته صادرات این بخش از 8.2 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که واردات این بخش به 3.2 میلیارد دلار رسید.

    وی افزود: طبق آمار، تراز تجاری این حوزه مثبت است و با توجه به ظرفیت های مثال زدنی معدن و صنایع معدنی، شرایط نقش آفرینی این بخش در اقتصاد کشور بیش از پیش خواهد شد.

    توسعه برنامه های آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی

    وی از برنامه ریزی های صورت گرفته در توسعه برنامه های آموزشی و پژوهشی در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش انگیزه، رشد بهره وری توانمندسازی کارکنان و توجه به نیروی انسانی در شمار برنامه های امسال قرار دارد.

    غریب پور تاکید کرد: سرمایه با ارزش ایمیدرو، نیروی انسانی کارآمد است و به طور حتم از پیشنهادات کارشناسی شده کارکنان سازمان در پیشبرد برنامه ها بهره خواهیم برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر