گزارش بانک جهانی از رکوردشکنی جدید

آلومینیوم یک‌ماهه ۲۵۰ دلار گران شد

عصر معدن- بازار جهانی آلومینیوم در سال‌های اخیر با تنش‌های زیادی روبرو بود، ولی با شروع جنگ روسیه و اوکراین، شوک بزرگ‌تری به این بازار وارد شد و قیمت را به‌شدت افزایش داد به گونه ای که بانک جهانی در گزارش اخیر خود خبر از افزایش حدود ۲۵۰ دلاری قیمت آلومینیوم در ماه آوریل نسبت به فوریه داد.;

آلومینیوم یک‌ماهه ۲۵۰ دلار گران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، گزارش‌های بانک جهانی نشان می‌دهد در ماه گذشته سال جاری میلادی رکورد قیمت آلومینیوم در دنیا شکسته شده و برای اولین بار، میانگین قیمت ماهانه هر تن آلومینیوم به مرز 3 هزار و 500 دلار نزدیک شده است.

    بانک جهانی در گزارش ماه آوریل خود خبر از افزایش حدود 250 دلاری قیمت آلومینیوم داد. طبق اطلاعات این گزارش طی سومین ماه سال 2022 قیمت هر تن آلومینیوم در بازار برابر با 3 هزار و 498 دلار رسید که نسبت به ماه دوم بالغ‌بر 250 دلار و نسبت به اولین ماه امسال حدود 500 دلار رشد کرده است.

    متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در ماه فوریه برابر با 3 هزار و 246 دلار و در ماه ژانویه برابر با 3 هزار و 6 دلار بود. براساس این گزارش، هر تن آلومینیوم در فصل اول سال جاری با قیمت 3 هزار و 250 دلار فروخته شد درحالی‌که آمارها نشان می‌دهد در فصل سوم سال قبل هر تن از این محصول فلزی ارزشمند قیمتی برابر با 2 هزار و 755 دلار داشت.

    روند قیمتی آلومینیوم از سال 2019 تاکنون

    بررسی سیر تغییرات قیمت آلومینیوم در دنیا طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این بازار با رشد شدید قیمتی روبرو شده است.

    بانک جهانی قیمت هر تن از این فلز پرمصرف را در سال 2019 برابر با هزار و 794 دلار اعلام کرد و در سال 2020 باوجود شروع تنش‌های اقتصادی ناشی از کرونا و تأثیر آن روی اقتصاد و بازارهای فلزی، قیمت هر تن آلومینیوم با 90 دلار کاهش به هزار و 704 دلار رسید.

    اما با شروع سال 2021 روند رشد قیمت در بازار آلومینیوم شدت گرفت. گزارش‌ها نشان می‌دهد در این سال قیمت هر تن آلومینیوم در بازار جهانی برابر با 2 هزار و 473 دلار بود و در سومین ماه سال جدید میلادی هر تن از این فلز با قیمتی بیش از 3 هزار و 498 دلار در بازار مبادله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر