شناسایی ۵ محدوده معدنی طلا تا کنون در استان خراسان جنوبی

عصر معدن- تا کنون ۵ محدوده معدنی طلا با ذخیره ۳۳ میلیون تن، در خراسان جنوبی شناسایی شده است.;

شناسایی ۵ محدوده معدنی طلا تا کنون در استان خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با توجه به شناسایی شناسایی 5 محدوده معدنی طلا تا کنون در استان این محدوده ها، فرآوری طلا در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که در همین خصوص به زودی با سرمایه گذاری 80 میلیارد تومانی بخش خصوصی، کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان‌های نهبندان و خوسف احداث می‌شود.

    شهرکی با اشاره به اینکه 95 درصد مواد معدنی خراسان جنوبی حداقل یک مرحله داخل خود استان فرآوری می‌شود افزود: امید است با راه اندازی کارخانه فرآوری طلا، بخشی از ذخایر معدنی خراسان جنوبی را بتوان به چرخه فرآروی و تولید محصول برسانیم تا بخشی از مشکل اشتغال حل شود.

    وی گفت:  تلاش می‌کنیم چرخه فرآوری‌های مواد معدنی را در خراسان جنوبی گسترش دهیم و به یک مرحله فرآوری اکتفا نکنیم تا تنوعی از نیازهای کشور را تهیه کنیم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین افزود: پارسال سه هزار و 800 درخواست ثبت محدوده معدنی در استان داشتیم که توسط بخش خصوصی شناسایی اولیه را انجام دادیم و بعد از انجام مراحل استعلامات، اکتشاف در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

    هم اکنون از 65 نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، 50 نوع آن در خراسان جنوبی شناسایی شده و بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تن ذخایر قطعی این مواد معدنی در استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر