بازار آتی سنگ آهن و فولاد به روند کاهشی خود ادامه می دهد

عصر معدن- در بورس کالای دالیان فولاد با افت ۰.۳۳ درصدی مواجه شد و در قیمت ۴۴۶.۵ یوآن معامله شد در حالی که در بورس شانگهای بهای هر تن میلگرد با ۰.۲۹ درصد افت ۳,۳۸۷ یوآن بود.;

بازار آتی سنگ آهن و فولاد به روند کاهشی خود ادامه می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی و داخلی سنگ‌آهن و فولاد، بازار آتی نشان می دهد که قیمت های سنگ آهن در کوتاه مدت در مسیرهای مختلفی حرکت می کند. این نوسانات موجب شده که Deutsche Bank آلمان متوسط قیمت سنگ آهن دریایی را در محدوده 60 تا 70 دلار در هر تن در سال جاری پیش بینی نماید.
    همچنان موجودی سنگ آهن در بنادر چین بالاست و همین امر تمایل به خرید را کاهش داده است. براساس اعلام Custeel از 42 بندر چین، در روز جمعه 13 آوریل 2018 موجودی سنگ آهن در بنادر چین در رقم 158 میلیون و 120 هزار تن ایستاده است. حجم بالای محموله های موجود در بنادر باعث شده که کارخانه های فولاد میل به خرید محموله های جدید دریایی نداشته باشند و ترجیحا برای تامین نیاز های خود از محموله های موجود در بنادر استفاده می کند.
    با توجه به رونق ساخت و ساز و رسیدن آن به اوج خود در ماه های آوریل و می، می توان امیدوار بود که تقاضا برای سنگ آهن نیز افزایش یابد. با این حال، برخی فعالان بازار نسبت به این موضوع در بلند مدت مشکوک هستند و معتقدند بودجه پروژه های زیربنایی در نیمه دوم سال جاری محدود می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر