هیجانات بازار، نرخ ارز را تعیین می کند

عصر معدن- رییس خانه اقتصاد ایران درباره نوسانات نرخ ارز و قیمتگذاری دولت برای آن برای بازگرداندن آرامش به بازار گفت: می‌گویند کسانی که دلار را با نرخ بالاتر از ۴۲۰۰ تومان خرید و فروش می‌کنند قاچاق ارز انجام می دهند پس به طبع کسانی که تابع قانون و مقررات هستند باید فعالیت خود را متوقف کنند.;

هیجانات بازار، نرخ ارز را تعیین می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    ابراهیم جمیلی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: البته نرخ مشخص شده برای ارز از سوی دولت برای ما نیز به عنوان صادرکننده مشکل ایجاد کرده است، زیرا اگر قرار باشد ما نیز معاملات انجام شده خود را با دلار 4200تومانی ثبت کنیم به طور قطع زیانده نشان داده می شود و مورد اعتراض سهامداران قرار خواهیم گرفت.
    به عقیده وی، باید شفاف‌سازی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم این دوران گذر را با همکاری پیش ببریم. البته دولت نیز در این زمینه آنچنان که باید خوب عمل نکرده و در آینده تولید سخت‌تر از گذشته خواهد شد. این در حالی است که باید راهی یافت که تولید متوقف نشده و منجر به اشتغالزایی شود.
    رییس هیات مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین درباره اینکه آیا بازارعرضه و تقاضا می تواند تعیین کننده نرخ ارز باشد نیز اظهار کرد: خیر. اکنون موقع آن نیست که بازار عرضه و تقاضا نرخ ارز را مشخص کند؛ در شرایط فعلی هیجانات ارزی در بازار، نرخ را تعیین می کند و همه به فکر این هستند که سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند. در واقع نباید قیمت ارز بر اساس قیمت پول کشور تعیین شود و ما باید آرامش را به بازار برگردانیم.
    وی ادامه داد: از طرفی نمی توان درباره اینکه قیمت دلار روی چه رقمی بماند نظر داد. زیرا اکنون به صورت عملی دلار خرید و فروش نمی شود و قیمت‌ها در حال جهش است. زیرا با افزایش بدون مرز بهای دلار، شخص بهره‌بردار و فعال معدنی نمی‌تواند ماشین آلات یا ماده اولیه وارد کند در نتیجه این فعالیت صرفه اقتصادی نخواهد داشت. در نهایت تولیدکنندگان از کار خود باز می مانند و کاهش تولید، تهدیدی برای افزایش قیمت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر