دستور ترامپ برای تعرفه‌های جدید کالاهای چینی

عصر معدن- با وجود مذاکرات انجام شده بین چین و امریکا، ترامپ ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه های گمرکی برای برای کالاهای چینی را اجرایی می کند.;

دستور ترامپ برای تعرفه‌های جدید کالاهای چینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یک منبع آگاه از این موضوع گفت: علی‌رغم تلاش‌های استیون منوچین، دبیر خزانه‌داری آمریکا برای شروع دوباره مذاکرات تجاری با چین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دستیاران خود دستور داده‌است  تا تعرفه‌های گمرکی 200 میلیارد دلاری را برای کالاهای چینی پیش برند.
    گفته می شود که زمانبندی برای فعال کردن تعرفه‌های بیشتر مشخص نیست.
    این در حالی است که چراغ‌سبز برای تعرفه‌ها، ابتدا توسط بلومبرگ گزارش شد و سهام ایالات‌متحده را پایین آورد و به یوان چین در معاملات ارزی ساحلی CNH = EBS و سود در شاخص دلار       DXYرسید.
    ترامپ که پیش از این 25درصد تعرفه کالاهای چینی را تحمیل کرده بود، یک هفته پیش گفت که او تعرفه‌های مربوط به 200 میلیارد دلار دیگر کالاها را اضافه خواهد کرد و بر روی 267 میلیارد دلار دیگر در واردات چین تعرفه‌های گمرکی خواهد افزود .
    دولت ترامپ از چین خواسته است که تراز تجاری 375 میلیارد دلاری خود را با ایالات متحده کاهش دهد و سیاست هایش را برای به دست آوردن فناوری های آمریکا و مالکیت معنوی و یارانه های صنعتی با تکنولوژی پیشرفته به پایان برساند.
    کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ترامپ اعلام کرده‌است او و دولت وی به اقدام برای رسیدگی به فعالیت‌های تجاری چین ادامه خواهند داد و پکن را به پرداختن به نگرانی‌های آمریکا تشویق کرده‌اند.
    هفته گذشته دوره اظهار نظرعمومی برای فهرست تعرفه 200میلیارد دلاری که شامل محصولات مختلف فناوری اینترنت و الکترونیک بود به پایان رسید. 
    دفتر نماینده تجارت ایالات‌متحده گفت در تلاش برای بازبینی فهرست براساس موضوعاتی است که در جلسات استماع عمومی و مطالب ارسالی مطرح شده‌است.
    در دور قبلی تعرفه‌های مبارزه با چین، یک تا دو هفته طول کشید تا در این زمینه تجدید نظر شده و دو یا سه هفته بعد به جمع‌آوری تعرفه‌ها بپردازد.
    این تصمیم علی‌رغم دعوت خزانه‌داری در اوایل این هفته به مقامات ارشد چینی، از جمله معاون نخست‌وزیر لیو وی، برای مذاکرات بیشتر جهت حل اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان مطرح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر