قیمت‌ جهانی فولاد در فوریه کاهشی شد

عصر معدن- قیمت‌های جهانی فولاد عمدتاً در فوریه سال جاری یک روند نزولی نشان دادند گرچه کاهش‌ها متوسط تا خفیف بود.;

قیمت‌ جهانی فولاد در فوریه کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، ورق گرم چین در فوریه 11 دلار نسبت به ژانویه ارزان تر شده و 563 دلار هر تن فوب ثبت شد. محصول ژاپن 10 دلار افت داشت و 600 دلار شد و ورق گرم هند افت جزیی 4 دلاری داشت و 597 دلار هر تن ثبت شد.

    میلگرد ترکیه 2 دلار از دست داد و 613 دلار شد. بیلت دریای سیاه ولی 7 دلار رشد داشت و 519 دلار هر تن فوب ثبت شد.

    در بازار مواد اولیه فولادسازی روند نزولی حاکم بود. سنگ آهن 9 دلار معادل 7 درصد افت داشت و 126 دلار هر تن سی اف آر چین شد. زغال سنگ کک سازی استرالیا نیز در هند 4 درصد افت داشت و 332 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. قراضه سنگین 20-80 وارداتی به ترکیه حدود 2 درصد افت ماهانه داشت و 414 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.

    از جمله علل تاثیر گذار بر بازارهای جهانی فولاد در ماه گذشته میتوان به تعطیلات سال نو چین، جنگ غزه و نا امنی های دریای سرخ اشاره کرد.

    در این بین برای آینده بازار در حالی که کندی فصلی زمستان بیشتر بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است در حالی که رکود در بسیاری از کشورها بر مشکلات افزوده است. جنگ و اختلال در دریای سرخ به هزینه‌های لجستیکی می‌افزاید و این می‌تواند منجر به تمرکز بر بازارهای محلی شود.

    از جنبه مثبت نیز به نظر می رسد که تورم در امریکا و اتحادیه اروپا در حال کاهش است. اگر بانک‌های مرکزی شروع به کاهش نرخ‌های بهره کنند، ممکن است بار دیگر به اقتصاد جهان رونق جدی بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر