پس از ۴۰ سال و برای اولین بار در شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان محقق شد:

راه‌اندازی خط پنجم تولید پشم معدنی به روش کوره الکتریکی

عصر معدن- مسعود پیرجمالی مدیر پروژه های شرکت تارابگین گفت: این شرکت اولین تولیدکننده عایق های معدنی پشم سنگ است که در سال ۵۶ توسط شرکت اتریشی VOEST-ALPIN در کنار ذوب آهن با چهار خط تولید‍ پشم سنگ احداث شد و مورد بهره برداری قرارگرفت.;

راه‌اندازی خط پنجم تولید پشم معدنی به روش کوره الکتریکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، پیرجمالی اظهار کرد: از آن زمان تا کنون به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات خود، جزء تولید کنندگان مطرح عایق های معدنی در سطح کشور شناخته می شود.
    وی افزود : با توجه به نیاز بازار و در ادامه بهره برداری از کوره کک سوز شرکت در سال 95 ،  به دستور مدیر عامل شرکت، ساخت یک خط تولید مشابه با خطوط تولید شرکت اتریشی در اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار این واحد قرار گرفت. درنتیجه  با توجه به عدم وجود نقشه و اطلاعات مورد نیاز ، این واحد با بهره گیری از تجارب ارزشمند بخش های داخلی کارخانه و با استفاده از روش مهندسی معکوس، ساخت خط پنجم کوره برقی را  از اوایل خرداد ماه آغاز کرد و به لطف خدا و با همت و حمایت مدیر عامل و سایر واحدهای کارخانه، خط پروژه مذکور در مردادماه 97 استارت خورد  و مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.
    پیرجمالی خاطر نشان کرد: پس از انجام این روند آزمایشی موفقیت آمیز و بعد از انجام مراحل تکمیلی خط پنجم، تولید نامی پشم سنگ با کیفیت بسیار عالی در هفته اول شهریور ماه سال جاری محقق شد و این خط جهت تولید مداوم تحویل بهره بردار شد. ساخت، نصب و راه اندازی موفقیت آمیز خط پنجم تولید شرکت به روش کوره الکتریکی پس از گذشت بیش از 40 سال برای اولین بار انجام و در ساخت،نصب و راه اندازی این خط تولید بومی سازی کامل صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر