مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد:

تداوم عرضه سنگ‌آهن چادرملو در بورس کالا

عصر معدن- در پی پذیرش عرضه محصول سنگ‌آهن و کنسانتره چادرملو در بازار اصلی بورس کالای ایران، مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: با موافقت مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران، ۵۰ هزار تن کنسانتره و ۵۰ هزار تن سنگ‌آهن در این بازار عرضه می‌کنیم.;

تداوم عرضه سنگ‌آهن چادرملو در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، حسین اطمینان اظهار داشت: تا پایان سال جاری حداقل 150 هزار تن سنگ‌آهن و 200 هزار تن کنسانتره آهن از سوی چادرملو در بورس کالا عرضه می‌شود.

    مدیر بازرگانی چادرملو در خصوص اهمیت این کالا برای اقتصاد کشور افزود: سنگ‌آهن به عنوان ماده اولیه کارخانجات فولادسازی همواره به عنوان یک ماده استراتژیک شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر با توجه به کاهش یافتن ذخایر معادن سنگ‌آهن فعال، خصوصا معادن بزرگ، این شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه خود به خرید سنگ‌آهن از سایر معادن و بازار روی آورده‌اند.

    وی عدم وجود مرجع قیمت‌گذاری استاندارد و وجود واسطه‌های متعدد بین معادن و مصرف‌کننده نهایی را سبب آشفتگی این بازار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این نابه‌سامانی موجب شده بود که معدنکار و مصرف‌کننده نهایی در این فرایند منتفع نشوند و اکثر سود به سمت واسطه‌ها سوق پیدا کند. لذا با سامانه بورس کالای ایران به عنوان یک بستر شفاف و استاندارد و شرایط رقابت یکسان برای خریداران و همچینین شفافیت عرضه برای تولیدکنندگان، قطعا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به سمت شفاف‌سازی و شرایط استاندارد خواهند رفت. به همین دلیل است که استقبال قابل توجهی از بورس کالا برای عرضه این محصول شده است.

    مدیر بازرگانی چادرملو در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش ذخایر موجود سنگ‌آهن چادرملو، این شرکت اقدام به عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا می‌کند، تصریح کرد: در بخشی از چرخه فراوری سنگ‌آهن در شرکت چادرملو، سنگ‌های با خاصیت مغناطیسی بالا که قابلیت استفاده در کارخانه‌های فراوری و تولید کنسانتره را ندارند، به عنوان مازاد محسوب می‌شود و بدیهی است که می‌توانیم این محصول را به بازار عرضه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر