روند کاهشی سرمایه‌گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن طی سال های اخیر

عصر معدن- رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: به استثنای معادن بزرگ دولتی و خصولتی، در این سال‌ها میزان تولیدات و سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ معدن به جای افزایش روندی کاهشی داشته است.;

روند کاهشی سرمایه‌گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن طی سال های اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، حسن حسینقلی با اشاره به اینکه مشکلات صنعت سرب و روی تاکنون حل‌ نشده باقی مانده است، گفت: در سال 98 اعلام شد فعالان سرب و روی باید تا آخر سال عوارض صادراتی پرداخت کنند، اما هنوز هم این روند ادامه‌ دارد.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران افزود: با اینکه انجمن سرب و روی در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نوشته و شکایت خود را اعلام کرده است، اما هیچ دردی دوا نشده و هیچ‌کس به مشکلات این صنعت رسیدگی نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه فضای کسب و کار در برخی موارد در تقابل با تولید و اشتغال است، اضافه کرد: از جمله مهمترین معضلات بخش معدن را می‌توان حقوق دولتی، سازمان‌هایی همچون منابع طبیعی و سازمان حفاظت از محیط زیست و .. عنوان کرد.

    حسینقلی در ارتباط با وضعیت کنونی معادن گفت: به استثنای معادن بزرگ دولتی و خصولتی، در این سال‌ها میزان تولیدات و سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار و 500 معدن به جای افزایش روندی کاهشی داشته است.

    وی همچنین اذعان داشت: یکی از چالش هایی که بخش معدن با آن روبروست و دولت فعلی باید به سمت اصلاح آن حرکت کند، حذف مدیران ضعیف است. امیدواریم مسئولین معدن روحیه فسادتیزی داشته باشد و به توسعه بخش معدن کمک کنند.

    این فعال اقتصادی گفت: انتظار داریم متولیان این حوزه بیشتر به دنبال اجرای قانون باشند و بخشنامه‌هایی که در گذشته صادر شده را با شهامت و بهره از نظر کارشناسان و تشکل های مربوطه اصلاح کنند.

    حسینقلی با بیان این که نمادهای معدنی حاضر در بازار سرمایه یکی از مهمترین صنایع بورسی هستند که وضعیت آنها در روند کلی بازار سرمایه و شاخص بورس نیز اثرگذار است، گفت: بهبود شرایط این صنعت و رفع مشکل معدنی‌ها نه تنها مطالبه فعالان این صنعت است، بلکه متولیان امر نیز باید به این نکته توجه کنند که تداوم مشکلات این صنعت می‌تواند منافع سهامداران بورس و کلیت این بازار را تحت تاثیر قرار دهد؛ و از این رو سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه نیز منتظر رفع این مشکلات هستند.

    وی گفت: این در حالی است که با رفع مشکلات صنعت معدن علاوه بر این که کلیت بازار سرمایه از این اتفاق نفع می‌برد و اقتصاد و اشتغال کشور هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، این موضوع می‌تواند سد راه تحریم‌ها و مقابله با فشارهای بین‌المللی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر