خیز طلا برای افزایش قیمت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و ازسرگیری مذاکرات پکن و واشنگتن، ثابت بود.;

خیز طلا برای افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1419 دلار و 91 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تحت تاثیر رشد ارزش دلار و آمار اقتصادی مطلوب آمریکا، حدود نیم درصد کاهش پیدا کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به 1419 دلار و 80 سنت رسید.

    به گفته تحلیلگران شرکت "نیرمال بنگ کامادتیز"، نشست سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا هفته جاری برگزار می‌شود و اگر بازار سیاست پولی تسهیلی را مشاهده کند، به ضعف دلار و رشد قیمت طلا منجر می‌شود.

    انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در نشست هفته جاری خود حداقل 25 واحد افزایش دهد. سرمایه گذاران منتظر سیگنال‌هایی درباره تداوم روند کاهش نرخ‌های بهره هستند.

    در این بین، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای ازسرگرفته می‌شود و مذاکره کنندگان دو طرف قرار است برای نخستین بار از زمان برقراری آتش بس میان سران آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه 20 با یکدیگر دیدار کنند.

    به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، اگر مذاکرات همچنان نتیجه‌ای نداشته باشد، تاثیر منفی روی اقتصاد جهانی خواهد داشت و باید انتظار نداشت نه تنها آمریکا، بلکه بانکهای مرکزی دیگر جهان به سیاست پولی تسهیلی روی بیاورند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا در محدوده 1412 دلار تا 1427 دلار خنثی است و با فرار از این محدوده، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 16 دلار و 38 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 1526 دلار و 43 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و به 862 دلار و 27 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر