عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی در هشت ماه ۹۸ منتشر شد

تولید ۱۳.۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت‌های بزرگ

عصر معدن- شرکت های بزرگ فولادی طی ۸ ماهه نخست سال جاری ۱۳.۶ میلیون تن شمش فولاد تولید کردند. همچنین تولید آهن اسفنجی و گندله نیز به ترتیب شاهد رشد ۸ درصدی و ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.;

تولید ۱۳.۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت‌های بزرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ معدنی طی 8 ماهه نخست سال 98 با 4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 97 به 13 میلیون و 669 هزار تن رسید. فولاد مبارکه با تولید 6 میلیون و 280هزار تن شمش فولاد، فولاد خوزستان با تولید 2 میلیون و 505 هزار تن و ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و 602هزار تن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.

    همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان 98 شرکت های بزرگ معدنی بیش از 9 میلیون و 117هزار تن محصول فولادی(میلگرد، ورق گالوانیزه،تیرآهن و...) تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد 6 درصدی است.

    رشد 8 درصدی تولید آهن اسفنجی

    طی 8 ماه نخست سال 98 میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ معدنی با 8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 18 میلیون و 353هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید گندله طی مدت مذکور،27 میلیون و 736هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال 97 بدون تغییر ماند.

    همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان 98، تولید کنسانتره آهن 31 میلیون و 548 هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته است.

    رشد تولید شمش فولاد وکاهش محصولات فولادی در آبان ماه

    میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ در آبان 98 با 6 درصد رشد به یک میلیون و745هزار تن رسید. همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد 3 درصدی و گندله با رشد 8 درصدی به ترتیب به 3 میلیون و 934هزار تن و 3 میلیون و 375هزار تن رسید.

    تولید آهن اسفنجی شرکت های بزرگ معدنی طی آبان سال جاری نیز به 2 میلیون و 334 هزار تن رسید که حاکی از رشد 13 درصدی نسبت به آبان 97 است.

    با این حال میزان تولید محصولات فولادی طی آبان 98 با افت 4 درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیون و 63 هزار تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر