رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان تجهیز شد

عصر معدن- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح شد، گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این دپارتمان در نهبندان گذاشته‌ایم.;

دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان تجهیز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا، عصر امروز پنج شنبه 20 بهمن در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مهارت یکی از ابرپروژه های ملی است و نهضت ملی مهارت، در گام دوم انقلاب محور برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

     وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی را با وجود زیرساخت های خوب فنی و حرفه ای به عنوان استان هدف قرار دادیم و تلاش می کنیم با تجهیز مراکز فنی و حرفه ای چتر آموزش فنی و حرفه ای را در این استان گسترش دهیم.

    به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تأکید ما بر روی رشته معدن است و در همین راستا دپارتمان آموزش معدن کشور در نهبندان افتتاح شد، گفت: بیش از 60 میلیارد تومان تجهیزات برای این دپارتمان در نهبندان گذاشته ایم و آموزش ها در20 رشته شغلی هم ارائه می‌شوند.

    حسینی نیا گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده، مربیان صنعت و معدن کشور در نهبندان باید آموزش بینند.

    وی با بیان اینکه بیش از 21 هزار و 503 نفر دوره آموزش در کشور تاکنون برگزار شده، گفت: مهارت سر حلقه سعادت جوانان است اما باید اصناف و خیرین و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

    ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی گفت: ظرف دو هفته آینده تیمی از شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی راهی استان می شوند تا ظرفیت های سرمایه گذاری موجود را بررسی و در فرصت مناسب بعد از جمع بندی، این سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در هفده رشته در کشور فعالیت دارد و مصمم است که در فعالیت های موجود در مزیت های سرمایه گذاری فعالیت کند.

    به گفته وی؛ خراسان جنوبی از استان هایی است که در حوزه معدن شرایط بکری دارد و در سفر قبلی در حضور رئیس جمهور هم گفتیم که شستا تمام قد آمادگی دارد در حوزه معادن در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

    وی با بیان اینکه معدن یکی از هدف های سرمایه گذاری ماست، گفت: سه مجموعه فعال در قالب شرکت معدنی زغال سنگ طبس نزدیک  5 هزار میلیارد تومان در آینده برای تکمیل زنجیره تولید فولاد سرمایه گذاری می کنند که این رقم در هیچ استانی در یکسال قبل وجود نداشته است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: امروز آرزوی چندین ساله مردم قاین در بحث افتتاح کارخانه أجر نسوز با هزار میلیارد تومان با ظرفیت 20 هزارتن آجر نسوز برآورده شد.

    بازیان با اشاره به اینکه این طرح بیش از 42 درصد حاشیه سود خواهد داشت، گفت: برای شهرستان طرح استیل کرد را تأکید کرده و در حال بررسی هستیم و بعد از بررسی مشارکت خود را اعلام خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه همه این طرح ها اشتغال را افزایش می‌دهد، افزود: ان شاء الله ظرف دو هفته آینده تیمی از شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای بررسی ظرفیت‌های سرمایه ای خراسان جنوبی راهی استان می‌شوند تا ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه را بررسی کنند و در فرصت مناسب، بعد از جمع بندی، این سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

    لزوم سرمایه‌گذای شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در خراسان جنوبی

    مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار سرمایه‌گذای شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های غنی استان شد.

    وی اظهار کرد: امروز در شهرستان نهبندان با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اولین دپارتمان معدن کشور را افتتاح کردیم در این دپارتمان قرار است که تمام آموزش های حوزه معدن را به صورت حرفه ای برگزار شود.

    وی افزود: بعد از یک سال، پیگیری‌ها برای راه اندازی این مرکز به نتیجه رسید و امروز شاهد راه‌اندازی آن بودیم.

    نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که موضوع مهارت برای جوانان موضوع مهمی در راستای اشتغال‌زایی است، عنوان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در خراسان جنوبی و سطح کشور داریم که اگر می خواهیم این ظرفیت را به بالفعل تبدیل شود باید به موضوع مهارت توجه ویژه داشته باشیم؛ در این زمینه هم باید دولت و هم مجلس در برنامه هفتم توسعه کمک کند.

    وی بیان کرد: مهارت آموزی موضوع مهمی است که باید به صورت ویژه در سطح کشور دنبال شود و مقام معظم رهبری هم در این خصوص بارها تأکید کرده‌اند.

    نخعی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی به دلیل ضریب بالای محرومیت باید در تخصیص اعتبارات ویژه دیده شود، گفت: خراسان جنوبی استانی رو به توسعه است و باید تفاوت‌هایی بین استان‌های برخوردار و کم برخوردار قائل شویم.

    وی با ذکر این نکته که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم خراسان جنوبی خیلی بدهکار است گفت: در بررسی نقشه‌ های سرمایه گذاری شرکت‌ها و هلدینگ‌ های زیرمجموعه این وزارتخانه متوجه می‌شویم که استان خراسان جنوبی خیلی مظلوم واقع شده است.

    به گفته وی؛ انتظار و درخواست ما این است که در دوره خدمت خودتان، خراسان جنوبی را در بحث سرمایه گذاری به صورت ویژه ببینید.

    نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد بالای معلولین در خراسان جنوبی، ادامه داد: مشکلاتی در زمینه بهزیستی و معلولان داریم که باید برای رفع آن توجه ویژه شود.

    نخعی حلقه کلیدی برای رشد و توسعه خراسان جنوبی را موضوع سرمایه گذاری شرکت‌های زیرمجموعه  وزارت تعاون در خراسان جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: شکل گیری صنایع بزرگ و مادر باعث توسعه استان و ایجاد صنایع پایین دستی می‌شود.

    وی گفت: انتظار داریم  که در سفر حضرتعالی به خراسان جنوبی عددی دو رقمی برای سرمایه گذاری در استان تعیین شود تا مسئولان ما پیگیر تحقق آن باشد.

    حسین خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قدردان نعمت های بزرگ رهبری و انقلاب و دستاوردهای انقلاب باشیم؛ به تعبیر امام راحل(ره) همه عواملی که انقلاب را پیروز کرد، از این پس هم انقلاب را نگه خواهد داشت.

    وی افزود: آموزه‌های دینی، وحدت و همدلی مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری عامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

    نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید قدر این دو نعمت بزرگ رهبری و انقلاب ما را بدانیم، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی در سطح کشور و خراسان جنوبی داشتیم که باید به تبیین آن بپردازیم.

    خسروی از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست با توجه به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در زمینه سرمایه گذاری در استان بیش از گذشته برای سرمایه گذاری در استان ورود پیدا کند.

    وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس گفت: مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه مسئله محوری را مورد تاکید و به صورت مشخص مسئله معادن را مطرح کردند که ما در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در زمینه معادن داریم اما در زمینه زیرساخت ضعف‌هایی داریم که باید به آن توجه شود.

    خسروی تصریح کرد: باید مدیریت مسئولان کشوری در استان‌ ها به گونه‌ای باشد تا پای درد و دل مردم و متولیان مختلف بنشینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر