مالزی: نباید قربانی جنگ تجاری چین با آمریکا شویم

عصر معدن- به گفته وزارت اقتصاد و دارایی مالزی، این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا به دنبال راهی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و جلوگیری از تبعات منفی جنگ تجاری چین و آمریکاست.;

مالزی: نباید قربانی جنگ تجاری چین با آمریکا شویم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، لیم گوآن انگ، وزیر اقتصاد و دارایی مالزی به تازگی اعلام کرده است که این کشور هیچگاه قصد ندارد  خود را وارد جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا کند و در این خصوص جانب‌داری کند؛ چراکه هر دو کشور از بزرگترین شرکای تجاری مالزی به شمار می‌روند و نقش بسزایی در گردش چرخ اقتصاد و بازارهای تجاری این کشور دارند.

    به نقل از وب سایت MalayMail ، وی در ادامه سخنان خود افزود مالزی نیاز دارد که در این جنگ تجاری سرمایه‌گذاران خود را در سایه امن یک پناهگاه قرار دهد تا آنها گرفتار تبعات و عواقب منفی آن نشوند چراکه در این صورت باید هزینه های هنگفتی را بپردازیم.

    البته وی از تشریح سازوکار این تصمیم و اقدام مالزی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و تلاش برای کاهش تبعات منفی حاصل از جنگ تجاری آمریکا و چین خودداری کرده و در این باره جزئیاتی را به زبان نیاورده است. 

    تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی پس از آن افزایش یافت که ترامپ تعرفه‌های وارداتی را بر فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. از آن زمان تاکنون واشنگتن و پکن چندین دور تعرفه‌های تلافی جویانه علیه یکدیگر وضع کردند بطوری که رایزنی‌های تجاری دو جانبه تاکنون در متوقف کردن این جنگ تجاری ناکام بوده است.

    بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، اندکی بعد از شروع این جنگ تجاری، چین نیز در واکنش به آن، قانون افزایش تعرفه محصولاتی را که در کارخانه های مستقر در خاک ایالات متحده آمریکا ساخته می شوند را وضع کرد که به تبع آن، شرکت‌های بسیاری اعم از خودروسازان اروپایی که در این کشمکش‌های تجاری میان این دو کشور نقشی ندارند، نیز متحمل خسارات متعددی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر