مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد ۵۱ درصدی تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری

عصر معدن- مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری از رشد ۵۱ درصدی تولید فولاد در این استان خبر داد.;

رشد ۵۱ درصدی تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتانیوز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جهش تولید در 6 محصول استراتژیک و خاص استان تاکید کرد: امسال تاکنون در تولید کالاهایی از جمله محصولات فولادی؛ لوازم خانگی؛ پارچه چادر مشکی؛ نخ پلی استر و روغن نباتی شاهد رشد تولید از سه تا 51 درصد هستیم.

    وی افزود: امسال تاکنون 500 هزار تن انواع محصول فولادی شامل میلگردهای آجدار، شمش، ورق‌های گالوانیزه و گالوالوم، فرآورده‌های نسوز و آهن اسفنجی در کارخانه‌های این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

    مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: این محصولات در 10 کارخانه فعال فولادی چهارمحال و بختیاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 51 درصد رشد داشت و امسال هم برای تولید بیشتر در این واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

    رحمتی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 2هزار نفر به‌صورت مستقیم در واحدهای صنعتی فولادی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

    وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 20 هزار میلیارد ریالی کارخانه‌های فولادی استان گفت: صنعت فولاد از جمله صنایع با ارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال بود و به‌عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین‌دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است.

    مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، همچنین گفت: طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت‌های حوزه صنعت در این استان به‌شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر