مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

رعایت بالاترین سطح الزامات زیست‌محیطی در توسعه سونگون

عصر معدن- به گفته اردشیر سعدمحمدی توسعه معدن مس سونگون بر پایه در اختیار گرفتن ۲۰درصد از بازار صادرتی مس کشور‌های همسایه برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءلله در فاز اول با تکمیل چرخه تولید و تولید ۱۰۰ هزار تن محصول نهایی این هدف را در چندسال آینده محقق خواهیم کرد.;

رعایت بالاترین سطح الزامات زیست‌محیطی در توسعه سونگون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه تا 5 سال آینده 2.5 میلیون تن به بازار تقاضای مس دنیا اضافه می‌شود، اعلام کرد: بر مبنای این تقاضا، شرکت مس برنامه‌ریزی کرده است تا با انجام طرح‌های توسعه قسمتی از این تقاضای جهانی را پوشش بدهد و ظرفیت تولید را به 500 هزار تن در سال افزایش دهد.

    وی با بیان این‌که به‌رغم تحریم‌ها، تقاضای بازار مس دنیا برای محصولات شرکت مس به دلیل کیفیت بالا زیاد است، اظهار داشت: عیار مس جهانی در بهترین حالت 99،99 درصد است درصورتی‌که ما در ایران توانایی تولید عیار 99،999 درصد را داریم و این افتخاری برای صنعت و صنعتگران کشور است که توانسته‌ایم این فضا را به یک شرایط اقتصادی و سودآور در منطقه تبدیل کنیم.

    سعدمحمدی ادامه داد: برای تحقق این هدف و افزایش تولید نیاز به گسترش اکتشافات در استان داریم که در این زمینه نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستیم تا با رعایت بالاترین الزامات زیست محیطی مناطق اکتشافی را گسترش دهیم.
    وی از استاندار آذربایجان‌شرقی خواست مجوز برای گسترش معدن از منابع طبیعی با رعایت الگوهای زیست محیطی صادر شود.

    مدیرعامل شرکت مس بیان کرد: تاکنون و بر پایه اکتشافات انجام‌شده ذخایر خوبی اکتشاف شده است که درنتیجه این اکتشافات بالغ بر نیم قرن به عمر معدنکاری مس در منطقه اضافه شده است و امیدواریم با اکتشافات آینده عمر معادن مس افزایش چشمگیری داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت مس اظهار کرد: مسائل زیست محیطی بر اساس آخرین تکنیک‌های به روز و فنی در مجتمع مس سونگون انجام می‌شود.

    وی با اشاره به عملیاتی شدن فاز سوم مس سونگون و آغاز عملیات تکمیل چرخه تولید در مجتمع سونگون گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرف چهار سال آینده، شاهد رشد اقتصاد مردم در منطقه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر