رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد:

بازگشت ۴١ معدن غیرفعال فارس به چرخه تولید

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی این سازمان در راستای تحقق شعار سال، احیای واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی بوده است و با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حدود ۱۲۵۵ واحد صنعتی را مورد پایش قرار دادیم.;

بازگشت ۴١ معدن غیرفعال فارس به چرخه تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حمیدرضا ایزدی افزود: 1٢55 واحد صنعتی در فارس پایش و مشکلات این واحدها احصاء و اقداماتی برای رفع این موانع انجام شده است تا زمینه برای ثبات در شرایط این واحدهای تولیدی فراهم شود.

    وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح‌های اقتصادی بزرگ زمینه رشد اشتغال در فارس را فراهم کرده است، گفت: ٢٢١ بنگاه اقتصادی به چرخه اشتغالزایی بازگشته‌ و 25٣4 شغل نیز احیا شده است.

    رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی از جمله طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد، آلومینیوم جنوب، کربنات سدیم و ... ادامه داد: تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت کاری این سازمان بود و در سال جاری 221 واحد با اشتغال 2 هزار و 534 نفر را احیاء کنیم و از وضعیت تعطیل به وضعیت فعال ببریم که 166 در شهرک و 155 واحد خارج از شهرک قرار داشتند.

    ایزدی گفت: 4١ معدن غیر فعال استان به چرخه تولید مواد معدنی بازگشته است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سازمان صمت فارس امسال ملکف شده بود که 49 واحد معدنی را به چرخه تولید بازگرداند که تاکنون 41 واحد احیا شده است.

    به گفته رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس، در حوزه معدن بیش از دو هزار محدوده بلوکه شده معدنی در فارس آزاد سازی شده و بیش از 4١ معدن در استان فعال شده و تا پایان امسال هم تکلیف قانونی فارس که آزاد سازی 4٩ معدن است،اجرایی خواهد شد.

    ایزدی یادآور شد که ١٩ بهره بردار نیز صاحب امتیاز معدنی شده‌اند.

    وی در ادامه عنوان کرد: در بخش معدن همچنین 70 درخواست صدور اکتشاف را در کارگروه تعامل بررسی که از این تعداد 35 فقره تعیین تکلیف و مجوز برای آن ها صادر شده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون 35 فقره پروانه فعالیت واحدهای معدنی صادر و 100 اخطار به معادن غیر فعال داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر