معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

سایت توسعه آماده جذب سرمایه‌گذاران است

عصر معدن- معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از زمان تاسیس منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه به این منطقه جذب شده است. شرکت‌های بزرگ فولادی در این منطقه تاسیس شده و فعالیت می‌کنند.;

سایت توسعه آماده جذب سرمایه‌گذاران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» عبدالعظیم نجیبی با بیان این مطلب در ادامه افزود:  بیشترین ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به این منطقه اختصاص دارد. همچنین در حال حاضر سهم قابل توجهی از محصولات معدنی کشور از طریق اسکله این منطقه صادر می‌شود. رونق و استقبال از این منطقه موجب شده است تا سایت توسعه با هدف جذب سرمایه‌گذاران بیشتر، احداث شود.

    وی در ادامه گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از مزیت‌های بسیاری برخوردار است، تا جایی که حتی در شرایط کنونی که اقتصاد کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، تولید در این منطقه رونق دارد. دسترسی به خطوط ریل راه آهن سراسری، همجواری با بندر شهید رجایی (به‌عنوان بزرگترین بندر کشور)، دسترسی آسان به منابع انرژی همچون گاز، فراهم بودن زیرساخت‌های اولیه همچون آب، برق، جاده و ....، مجاورت استان هرمزگان با استان‌های معدنی کشور و شرکت‌های بزرگی چون شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر را باید از مهمترین پتانسیل‌های این منطقه دانست.

    وی ادامه داد: نقاط قوت یاد شده از چنان اهمیتی برخوردارند که شرکت‌هایی همچون فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش که در این منطقه مستقر هستند، به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستند. اجرای طرح‌های توسعه‌ای توسط شرکت‌های مستقر در منطقه حکایت از رضایت آن‌ها از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و زیرساخت ارائه شده به آنها دارد.

    معاون مالی واقتصادی خلیج فارس  اظهار داشت ساخت این منطقه نیز طی سال‌های اخیر روند رو به توسعه‌ای را پشت سر گذاشته است. اکنون نیز امید می‌رود به زودی سرمایه‌گذران بسیاری جذب این منطقه شوند.
    وی گفت رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، افزایش تولید و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است. توسعه زیرساخت‌ها که در سال‌های گذشته انجام شده‌، زمینه‌ساز رونق تولید در این منطقه هستند.

    نجیبی در پایان اعلام کرد: تکمیل و بهبود زیرساخت‌ها و همچنین خدمت‌رسانی به شرکت‌های مستقر در منطقه همچنان ادامه دارد و نقشی اثرگذار در تحقق هدف یاد شده دارد. به‌عنوان نمونه می توان  در سال گذشته، اقفتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی  در این منطقه به بهره‌برداری رسید. سایت توسعه نیز در مرحله تکمیل است و فعالیت‌های عمرانی در آن همچنان ادامه دارد. تکمیل سایت توسعه زمینه حضور صاحبان سرمایه را به این منطقه فراهم و رونق تولید را رقم می‌زند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر