طرح احیای معادن کوچک جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است

عصر معدن- وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار کرد: طرح احیای معادن کوچک مقیاس ۲سال است مطرح شده اما طی ۶ماهه گذشته به صورت جدی کار روی آن آغاز شده است.;

طرح احیای معادن کوچک جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، جعفری بیان کرد: پیشنهاد اولیه این طرح از سوی خانه معدن ایران و میدکو مطرح شد که از توان معادن کوچک استفاده کنیم. زیرا در حوزه مصالح ساختمانی اکتشافات خوبی به دلیل عدم صرفه اقتصادی این معادن نداشتیم.
    وی ادامه داد: طرح احیای معادن کوچک مقیاس دارای چهار رکن دولت، سرمایه‌گذاران ،سرمایه پذیران یا همان معدنکاران و انجمن ها و تشکلها است.
    جعفری افزود: این طرح جزو طرح های  اقتصاد مقاومتی است و با راه اندازی آن می توان 10 تا 15 معدن را با ایجاد یک‌واحد فراوری فعال کرد.

    به گفته وی، توجه ما در سال گذشته روی معادن فلزی بود اما امسال معادن غیر فلزی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفته و اطلاعات مورد نیاز ما می تواند از طریق سازمانهای استانها به ما برسد.

    جعفری بیان کرد: برای تامین مالی و اعتباری با شرکت های بزرگی مانند شرکت مس و گل‌گهر تفاهمنامه های مختلفی امضا کرده ایم. این طرح می تواند منجر به نهضت فراوری در کشور شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر