کاهش تولید ۷،۳ درصدی آنتوفاگاستا در فصل سوم سال جاری

عصر معدن- تولید مس معدنی شرکت شیلیایی آنتوفاگاستا در سال جاری به‌طور کلی ۷/۳ درصد افت داشته است، اما این شرکت معدنی از اهداف بالای تولید در سال ۲۰۲۱ حتی در صورت ادامه محدودیت‌های همه‌گیری کووید-۱۹ خبر داد.;

کاهش تولید ۷،۳ درصدی آنتوفاگاستا در فصل سوم سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، تولید مس معدنی آنتوفاگاستا در فصل سوم سال جاری با افت 6/4 درصدی نسبت به فصل دوم، به حدود 169 هزار تن رسید. بر اساس اعلام این کمپانی، کاهش تولید در معدن اصلی آنتوفاگاستا یعنی Los Pelambres به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و همچنین کاهش عیار در معدن Antucoya نیز از دلایل کاهش تولید گزارش شده است.

    بر اساس این گزارش، در 9 ماه نخست سال جاری، کل تولید این شرکت 541 هزار و 300 تن بود که حدود 42 هزار و 900 تن (معادل 7/3 درصد) نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. این شرکت برنامه‌ریزی تولید 725 تا 755 هزار تن را برای سال جاری حفظ کرده است و اعلام کرد که انتظار دارد تولید در سال 2021 نزدیک به رکورد قبلی باشد. رکورد قبلی تولید، حدود 770 هزار تن در سال 2019 بود و برنامه‌ریزی تولید برای سال جاری بین 730 تا 760 هزار تن است که دلیل اصلی آن، انتظار بهبود عیار معدن Centinela است. انتظار می‌رود که بهره‌برداری از این معدن در فصل چهارم سال جاری آغاز شود. همچنین توسعه معدن Los Pelambres که انتظار می‌رود تولید را حدود 70 هزار تن در سال افزایش دهد، در پایان فصل سوم به پیشرفت 39 درصدی رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر