وضعیت بهای جهانی سنگ آهن

عصر معدن- بررسی گزارش‌های خبری نشان می دهد روند نزولی بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی از جمله چین به عنوان بزرگترین وارد کننده این ماده معدنی و نخستین تولید کننده فولاد در جهان ادامه دارد.;

وضعیت بهای جهانی سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، شاخص سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد در بازارهای آسیا روز چهارشنبه در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در روز سه شنبه این هفته 6 دلار و 30 سنت ریزش کرد و در سطح 88 دلار و 50 سنت در هر تن ایستاد.

    همچنین هر تن سنگ آهن با درجه خلوص 61 درصد نیز روز چهارشنبه برای تحویل در ماه سپتامبر 88 دلار مبادله شد.

    به گزارش متال اکسپرت،‌ افزایش صادرات سنگ آهن برزیل، همچنین سبب ایجاد اختلال در بازار جهانی سنگ آهن شده است.

    میزان صادرات سنگ آهن معدن واله برزیل به چین که پیش از این در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با کاهش روبرو شده بود،‌در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به 12 میلیون و 900 هزار تن رسید.

    گزارشهای خبری نشان می دهد میزان استخراج سنگ آهن برزیل در نیمه نخست سال 2019 میلادی 162 میلیون و 39 هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2018 حدود 9.8 درصد کاهش یافته است.

    همچنین پیش بینی می شود میزان استخراج معدن ریو تینتو استرالیا تا پایان سال 2019 به 100 میلیون تن برسد، این در حالیست که این رقم در سال 2018 میلادی 40 میلیون تن بود.

    افت تقاضا در بازار فولاد

    همچنین به نوشته بلومبرگ، میزان تقاضا در بازار فولاد در این هفته به شدت با افت روبرو شده به نحوی که ‌شرکت های تولید کننده این فلز راهبردی یکی از بدترین شرایط کاری خود را در مدت زمان یاد شده از 2016 میلادی تا کنون داشته اند.

    بر اساس این گزارش افت تقاضا برای خرید سنگ آهن در چین، افزایش بحرانهای بین المللی، عرضه بیش از حد سنگ آهن در برزیل و استرالیا،‌ از مهمترین دلایل این رکود اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر