مذاکرات چین و امریکا بی نتیجه ماند

عصر معدن- چین قول پاسخگویی درباره انجام هرگونه اقدام جدید امریکا در تجارت با این کشور را داد.;

مذاکرات چین و امریکا بی نتیجه ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه پس از آنکه رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ هشدار داد که آماده است تقریبا تعرفه هایی برای تمام واردات چین به ایالات متحده تحمیل کند، آمادگی اش را برای پاسخگویی اعلام کرد.
    این موضوع به دنبال سخنان دونالد ترامپ در روز جمعه بود. رییس جمهور امریکا در این روز اعلام کرد آماده است تا مالیات اضافی را عملا در تمامی واردات چین وضع کند.
    در واقع اگر ترامپ وظایف خود را در مورد تعرفه جدید برای 267 میلیارد دلار کالای چینی ( به جز200 میلیارد دلار تعرفه هایی که اکنون به اجرا در آمده)، اجرایی کند چین تهدید خواهد شد.
    Geng Shuang ، سخنگوی وزارت امور خارجه، هنگامی که از وی درباره هشدار ترامپ پرسیده شد، گفت: " پس از آن، طرف چینی به طور اجتناب‌ناپذیری از اقدامات قاطع برای حفاظت از حقوق قانونی خود استفاده خواهد کرد."
    ایالات متحده و چین تعرفه های اضافی را از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر از ماه جولای فعال کرده اند و این در حالی است که با وجود انجام مذاکرات متعدد، اصطکاک تجاری بین چین و امریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان بدتر شد.
    اکنون ترامپ نیز از مازاد تجارت چین با ایالات متحده انتقاد کرده و خواستار آن شده است که پکن فورا آن را کاهش دهد. تنش‌های به وجود آمده همچنین بر محدودیت‌ها در دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازارهای چین، حفاظت از مالکیت معنوی، نقل و سرمایه‌گذاری تاثیر داشته‌است.
    در ماه آگوست چین یک لیست پیشنهادی از تعرفه های مقابله‌ای به میزان 60 میلیارد دلار برای کالاهای ایالات متحده را از گاز طبیعی مایع برای بعضی از انواع هواپیما ارائه کرد و در مقابل نیز واشنگتن واگذاری تعرفه ها به لیست 200 میلیارد دلاری خود را فعال کرد.
    پکن در آن زمان اعلام کرد که تعرفه‌ها، از 5 درصد تا 25 درصد، برای 5027 محصول اعمال خواهند شد و اقدامات آمریکا مشخص خواهد کرد که آیا چین عوارض اضافی را می‌پذیرد یا نه؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر