رشد ۲۲ درصدی معادن فعال در چهارمحال و بختیاری

عصر معدن- معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ معدن فعال شده است که هم اکنون مجموع معادن فعال استان به ۱۲۱ مورد رسیده است.;

رشد ۲۲ درصدی معادن فعال در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مهرداد قاسمی با بیان اینکه 9 باب معدن و محدوده معدنی استان تا پایان سال احیا خواهد شد، گفت: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

    معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صمت استان چهار محال و بختیاری معادن قابل احیاء را شامل 2 گروه برشمرد و گفت: یک گروه معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و گروه دیگر معادن فاقد بهره بردار و در اختیار دولت هستند که از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

    قاسمی گفت: در سال گذشته پنج میلیون و 200 هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد و در پایان شش ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 62 نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر اشتغال هم 18 درصد رشد داشته ایم.

    وی همچنین تصریح کرد: امسال تاکنون سه میلیون و 874 هزار تن مواد معدنی از ذخایرچهارمحال و بختیاری استخراج شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد تولید داشته است.

    وی افزود: 10 نوع ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی وجود دارد.

    قاسمی تصریح کرد: حقوق دولتی معادن هم در سطح ملی و استانی پس از دریافت و واریز به خزانه کل کشور، 15 درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر