رییس خانه معدن:

هیچ واحدی به دلیل کرونا تعطیل نشده‌است

کارگر مبتلا به کرونا نداریم

عصر معدن- رییس خانه معدن گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلای کارگران معدن به ویروس کرونا در واحدها دریافت نشده است.;

هیچ واحدی به دلیل کرونا تعطیل نشده‌است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، محمدرضا بهرامن درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت کارگاه‌های معدن و کسب وکار کارگران معدن گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلای کارگران معدن به ویروس کرونا در واحدها دریافت نشده است.

    وی با بیان اینکه تلاش شده که انضباط بهداشتی را در محیطهای کاری که محیط بسته‌ای است به صورت کامل رعایت کنیم، اظهار داشت: رعایت کردن تمام این مسایل هزینه‌هایی در بردارد اما ما میل باطنی تمام فعالان نسبت به صرف این هزینه‌ها اقدام کردند چراکه عدم رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا مشکلات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت.

    رییس خانه معدن با تاکید بر اینکه تمام پرداخت‌ها برای حقوق و مزایای کارگران انجام شده است، ادامه داد: کارگران معادن روزمزد نیستند و قراردادهای بلند مدت سالیانه‌ای با کارگران و کارکنان معادن منعقد می‌شود چراکه نیروی کار در بخش معدن یک ارزش است و یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

    وی افزود: از آنجایی که فعالیت کارگران معدن شبانه روزی است بهداشت جزو اولین ارکانی است که کارفرمایان باید به اجرای آن توجه داشته باشند

    بهرامن در پاسخ به این سوال که آیا واحدی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌است، گفت: پروژه‌ای به دلیل کرونا تعطیل نشده است اما به دلیل ایام نوروز معمولا بسیاری از واحدها از 25 اسفند ماه تعطیل می‌شوند اما امسال تصمیمات دیگری برای کنترل شرایط کرونا اتخاذ کردیم. در معادن بزرگ کارگران در ایام تعطیل به صورت شیفتی حضور داشتند از آنجایی که این موضوع باعث می‌شد عده‌ای که از تعطیلات بر می‌گردند ناقل کرونا باشند امسال با توافق کارگران قرار بر این است که تعدادی از کارگران به تعطیلات نروند. البته مشوق‌هایی برای کارگرانی که به تعطیلات نمی روند تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر