معاون وزیر صنعت:

۴ هزار معدن در کشور فعال نیست

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به حدود چهار هزار معدن غیرفعال در سطح کشور گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه است که منجر به رونق تولید شود.;

۴ هزار معدن در کشور فعال نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل ایرنا، «خداداد غریب پور» تصریح کرد: دولت راسا به دنبال فعال سازی معادن کوچک نیست، بلکه بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های مشارکت بخش خصوصی را در این ارتباط پی می گیرد.

    رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یادآور شد: بررسی ها حاکی از وجود حدود چهار هزار معدن غیرفعال در سطح کشور است و بیشتر بر فعال سازی معادن فلزی تکیه شده بود، اما سازمان ایمیدرو احیای معادن غیر فلزی را هم مورد تاکید قرار داد.

    آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که 85 درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و 65 درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده اند و در عین حال 98.3 درصد از معادن ایران ویژگی کوچک دارند.

    غریب پور گفت: امسال وزارت صنعت ( سازمان ایمیدرو ) احیا و فعال سازی تعداد 150 معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل یکهزار نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن هم در برنامه ریزی مورد توجه قرار دارد.

    بررسی ها نشان می دهد اکنون شمار افراد شاغل در بخش معدن به 138 هزار نفر رسیده و میزان اشتغال در بخش صنایع معدنی افزون بر 500 هزار نفر است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان ساخت: احیا و فعال‌سازی معادن‌ کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می شود  و همسو با برنامه کمک به رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

    به گفته وی، موضوع اکتشاف هم در کنار احیا و فعال سازی  معادن کوچک مورد توجه قرار دارد، پیش از این در دولت یازدهم 270 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت اکتشافی در وسعت 300 هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر