گارد حفاظتی کانادا در برابر ترامپ

عصر معدن- کانادا برای حفاظت از فولاد در مقابل تعرفه های ایالات متحده امریکا واکنش نشان می دهد.;

گارد حفاظتی کانادا در برابر ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» کانادا در روز سه‌شنبه گفت: از زمانی که آمریکا تعرفه‌های گمرکی را علیه شریک اصلی تجاری اش در ماه مارس تحمیل کرده‌، یک اقدام برای محافظت از تولیدکنندگان داخلی 7مورد از محصولات فولادی در نظر گرفته خواهد شد.

    بیل مورنو، وزیر دارایی کانادا گفت که یک دوره مشاوره ای 15 روزه برای بررسی آسیب یا تهدید آسیب به هفت محصول فولادی از جمله ورق فولادی، میلگرد، تولید لوله، ورق داغ، ورق فولادی ضد زنگ و میله سیمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    مورنو در یک کنفرانس خبری در نیروگاه Dofasco steelmaker در همیلتون، اونتاریو گفت: دولت ما بر این باور است که تعرفه‌های وضع‌شده توسط آمریکا نشان‌دهنده شرایط استثنایی است و به همین دلیل تدابیر حفاظتی موقتی در نظر گرفته می‌شوند. "

    وی ادامه داد: " اگر شواهدی که طی رایزنی‌های ما تهیه شوند آسیب یا تهدید به تولیدکنندگان کانادایی را مشخص کنند، ما از روش‌های فوری استفاده خواهیم کرد و موضوع را برای بررسی به دیوان بین‌المللی تجارت کانادا ارجاع می‌دهیم ."
    از سوی دیگر گفته می‌شود که تضمین‌هایی برای اقدامات اضطراری تحت قانون تجارت بین‌الملل برای پاسخ به موج ناگهانی واردات وجود دارد. برای مثال در برخی موارد، پیش از تکمیل تحقیقات، تعرفه یا سهمیه می‌تواند به طور موقت اعمال شود.

    تام والن، مدیر اجرایی انجمن خدمات نفت کانادا نیز در این باره گفت: حفاظتی که تامین تدارکات فولاد را محدود می‌کند ضربه‌ای به بخش نفت کانادا است که برای رقابت با هزینه‌ها و سودآوری با ایالات‌متحده مبارزه کرده‌است.
    به گفته والن، هزینه‌های بالاتر محصولات فولادی، که برای حفر چاه و ساخت دستگاه‌های بالابر و پمپ فشار مورد استفاده قرار می‌گرفت، به شکاف رقابت افزوده خواهد شد و اتاوا باید به شرکت‌هایی که از تدابیر حفاظتی آسیب‌دیده اند غرامت پرداخت کند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر