در سفر به جام جهانی از الماس ها غافل نشوید

عصر معدن- الماس یکی از پرطرفدار ترین سنگ های جواهر دنیا است که ارزش بسیاری را به همراه دارد. حال در این میان روسیه کشوری که امسال میزبان جام جهانی فوتبال است، رتبه اول تا سوم ۱۰ معدن الماس دنیا را به خود اختصاص داده است.;

در سفر به جام جهانی از الماس ها غافل نشوید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» 10 معدن بزرگ الماس جهان سالانه بیش از یک میلیارد قیراط الماس تراش نخورده را روانه بازارها در سراسر دنیا می‌کنند و مهم‌ترین این معادن در روسیه و جنوب افریقا قرار گرفته‌اند.

    معدن «جوبلی»،  بزرگترین معدن الماس دنیا در منطقه یاکوتیا در روسیه است که شروع فعالیت آن به سال 1986 میلادی (1365 خورشیدی) برمی‌گردد. حجم ذخایر اثبات شده قابل بهره‌برداری از آن بیش از 153میلیون قیراط است، همچنین 51میلیون قیراط ذخایر احتمالی پیش بینی شده است.

    اما دومین معدن الماس روسیه ،معدن «اوداچنی» نیز مانند جوبلی در منطقه یاکوتیا روسیه دومین معدن بزرگ جهان است. این معدن 152میلیون قیراط ذخایر قابل بهره‌برداری دارد و از سال 2013 میلادی کار خود را شروع کرده است. براساس برآوردهای صورت گرفته در آن تاریخ تا 30سال پس از آن، امکان بهره‌برداری در این معدن وجود دارد. اوداچنی متعلق به شرکت دولتی آلروسا است.

    «میر» سومین معدن بزرگ جهان هم در روسیه واقع شده و حجم ذخایر آن 141میلیون قیراط برآورد می‌شود، همانند سایر معادن الماس روسیه، مالکیت این معدن نیز در اختیار دولت است.
    «آلروسا» بزرگترین شرکت الماس روسیه است. این شرکت الماس نه تنها در روسیه معروف است بلکه یکی از بزرگترین شرکت‌های الماس جهان به شمار می‌رود. الروسا یکی از قوی‌ترین شرکت‌های الماس در جهان است و به تازگی ورود الماس های فانتزی را اعلام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر