ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کلید خورد

عصر معدن- دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی خبر داد.;

ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آنوش رحام با بیان این مطلب افزود: این پایانه صادراتی با هدف ایجاد 15 میلیون تن ظرفیت حمل و بارگیری، ساخته خواهد شد.
    وی افزود: سرمایه گذاری این طرح در بندر شهید بهشتی چابهار توسط یک شرکت داخلی تامین می شود.
    البته در  این راستا نیز چندی پیش ریسس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرده بود که دولت از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جذب سرمایه‌ بخش خصوصی به طور ویژه حمایت می‌کند.
    مهدی کرباسیان در ارتباط با امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرده بود:  ایران یک کشور معدنی است و با توسعه عملیاتی طی سه سال گذشته در 250 هزار کیلومتر مربع، 500 میلیون تن آهن، 500 میلیون تن زغال سنگ و 40 تن طلا استخراج شده است.
    از طرفی با توجه به اینکه چابهار از ظرفیت‌های ارتباطی بالایی برخوردار است و بهترین مسیر برای اتصال دیگر کشورهاست که می‌تواند روابط بین المللی کشور را توسعه بخشد.
    به گفته کرباسیان، ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار پروژه بسیار مهمی است که می‌تواند به توسعه کشور در بخش معدن و صنایع معدنی کمک شایانی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر