تجارت فولاد بدون توجه به آب ممکن نیست

عصر معدن- مدیر برنامه ریزی توسعه و تکنولوژى شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه « میدکو» در سومین دوره کنفرانس استیل پرایس گفت:هدف اصلى شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه« میدکو» تمرکز بر زنجیره کامل فولاد و مس است.;

تجارت فولاد بدون توجه به آب ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» علیرضا ابراهیمى درخصوص اهداف شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» گفت: شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه « میدکو» ٤/٢ میلیون تن فولاد و ٣ میلیون آهن اسفنجى تولید می کند.
    به گفته وی، این شرکت، برای تولید هر کیلوگرم فولاد خام در کل زنجیره از سنگ آهن تا فولاد به کمتر از ٦ لیتر آب نیاز دارد و بدون شک تجارت فولاد بدون توجه به معقوله آب امکان پذیر نخواهد بود.
    ابراهیمی افزود: ایران تنها ٢ درصد از آب را در بخش صنعت استفاده مى کند و براى جبران کسرى آب باید بهره ورى را افزایش داد یا ضمن توسعه تامین، میزان تقاضا را کاهش دهیم.
    به عقیده وی، براى کاهش تقاضا باید الگوى مصرف را تغییر داد و مصرف آب از بخش کشاورزى به سمت صنعت برود. حداکثر نیاز آبى هلدینگ میدکو معادل ۰.٥ درصد کل آب مصرفى استان کرمان است و این درحالی است که به میزان ٢٥ درصد اشتغال ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر