مدیرعامل زغال سنگ البرز مرکزى مطرح کرد:

تامین ۳۰ هزار تن ماده اولیه زغال‌سنگ البرز مرکزی با استحصال مجدد

عصر معدن- مدیرعامل زغال سنگ البرز مرکزى بیان کرد: بخشى از نیاز کارخانه با استحصال مجدد تامین مى شود.;

تامین ۳۰ هزار تن ماده اولیه زغال‌سنگ البرز مرکزی با استحصال مجدد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى«عصرمعدن»، حسین متصدى در نشست خبرى  با اشاره به اینکه زغال سنگ البرز مرکزى از ١٣١٤ فعالیت معدنى یعنى اکتشاف و... را آغاز کرد، اظهار کرد: سال ١٣٨٣ با اصل ٤٤ تنها شرکتى که با معدن واگذار شد، البرز مرکزى بود که به شرکت سامان سوادکوه واگذار شد و ما تنها بحث فرآورى را انجام مى دهیم.

    وى ادامه داد: یک طرح توسعه 300 هزار تنى کک سازى در دستور کار بود که به دلیل مسائل زیست محیطی بلاتکلیف مانده و مباحثى همچون جابه جایی آن مطرح شده است. البته طرح توسعه دیگر تجهیز معدن گلیران است که خوشبختانه ایمیدرو حمایت خوبى داشته است.در این میان تعیین و تکلیف معدن گلیران در شوراى معادن می تواند کار را سرعت دهد. طرح دیگر منطقه کرد آباد و همچنین طرح ژئوتوریسم است.

    وى با اشاره به موضوع معدن گلیران افزود: جلساتى برگزار شده و ما مباحث را مطرح کردیم و در حال حاضر منتظر راى شوراى عالى معادن هستیم.

    وى ادامه داد: طرح کارخانه زغالشویی با ظرفیت 500هزار تن اجرا شده اما باید به ظرفیت اسمى خود دست پیدا کند.

    متصدى با اشاره به موضوع اهمیت زغال سنگ منطقه، بیان کرد:امار بیکارى منطقه بالا است و چشم منطقه به زغالسنگ دوخته شده است. درنتیجه مسئولان تاکید زیادى بر این حوزه دارند.

    به گفته وى، در محدوده کردآباد بحث اکتشافات در دستور کار است اما جنگل های منطقه محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

    متصدى درباره تامین ماده اولیه اضافه کرد: زغال کارخانه از معدن سامان سوادکوه به میزان ١۰ هزار تن در ماه تامین می شود اما از معادن خصوصی دیگر هم زغالسنگ دریافت می شود.

    وى تصریح کرد: ما براى ورود به جنگل باید جاده احداث کنیم اما محیط زیست محدودیت های خاصى دارد اما در حال مذاکره هستیم که بتوانیم با کمترین تخریب این کار را انجام دهیم.

    متصدى همچنین درباره پرداخت مطالبات اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به رایزنی ها مشکلى دردریافت مطالبات نداریم و پرداخت های ما به موقع است و از نظر نقدینگى مشکلى نداریم.

    متصدى تاکید کرد: سرمایه گذاری خوبی در کارخانه زغالشویی انجام شد که راندمان کار را بالا برد که در بحث درآمدهای شرکت تاثیر گذار است.

    وى افزود: در سال ٩٦ حدود 50 میلیارد تومان سرمایه گذارى براى کارخانه زغالشویی انجام شده است. پیمانکار کارخانه ما شرکت فکور صنعت است.

    متصدى با اشاره به برنامه سال ٩٨بیان کرد: براى تولید ١٥۰ هزار تن کنسانتره برنامه ریزی هایی انجام شده که یکی از آن استحصال مجدد است. امسال برنامه داریم ٣۰ هزار تن از استحصال کم عیار باشد و، ٦۰ هزار تن زغال خام از معدن گلیران استخراج شود. درواقع ١٢۰ هزار تن به صورت زغال خام تامین می شود.

    مدیرعامل زغالسنگ البرز مرکزى درباره بحث کیفیت بیان کرد: براى تولید کک با کیفیت نیاز به زغالسنگ با کیفیت است که خوشبختانه زغالسنگ این منطقه به دلیل استفاده از آب های طبیعی داراى کیفیت بالا است.

    وى همچنین درباره قیمت گذارى زغالسنگ تصریح کرد: خوشبختانه امسال ذوب آهن متقاعد شد قیمت زغالسنگ را بر پایه درصدى از قیمت شمش یعنى ٢٦ درصد آن تعیین شد که خود گامى رو به جلو است.

    وى همچنین با تاکید بر موضوع ایمنى گفت: در زمینه ایمنى شرکت تهیه و تولید مواد معدنى در حال واردات برخى تجهیزات است. این تجهیزات در گمرک است و به محض ورود آنها تصمیم گیرى انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر