٨٧ درصد تولید فولاد کشور صرف مصارف داخلی شد

عصر معدن- طبق آمار تولید و مصرف فولاد کشور از انواع مقاطع گرفته تا شمش فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی از مجموع ۴٧ میلیون و ۵۵٩ هزار تن تولید فولادی کشور ٨٧ درصد معادل بالغ بر ۴١.۵ میلیون تن، صرف مصارف داخلی شده است.;

٨٧ درصد تولید فولاد کشور صرف مصارف داخلی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بالغ بر 4٧ میلیون تن (4٧ میلیون و 55٩ هزار تن) از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود شش میلیون تن صادر و باقی (بالغ بر 4١.5 میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است.

    بر این اساس، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز شمش فولاد (فولاد میانی) در این مدت نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال ١4۰١ رشد ٢.٢ تا ٧.6 درصدی داشته است؛ اما مصرف شمش فولاد ٢.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

    طی پنج ماهه سال جاری پنج میلیون و ٣٩٩ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که چهار میلیون و ٢٨٩ هزار تن آن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل چهار میلیون و ١٩٧ هزار تن، ٢.٢ درصد بیشتر شده است.

    همچنین از چهار میلیون و ١4٩ هزار تن مقاطع طویل فولادی طی پنج ماهه امسال در کشور مصرف شده  که ٧.6 درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در پنج ماهه ١4۰١ معادل سه میلیون و ٨56 هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

    طی پنج ماهه امسال، محصولات فولادی حدود ١.٣ میلیون تن صادر و هشت میلیون و ٢۰4 هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که هشت میلیون و ١٧۰ هزار تن بوده است، 5.٣ درصد بیشتر شده است.

    مصرف آهن اسفنجی طی پنج ماهه ابتدایی امسال ٣.٧٨ درصد رشد کرده و از ١4 میلیون و 44۰ هزار تن به ١4 میلیون و ٩٨6 هزار تن رسیده است. در پنج ماهه ١4۰٢ قریب به ١5 میلیون و ٧۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها ٧۰٨ هزار تن آن صادر شده است.

    در نهایت در مجموع، از ١٣ میلیون و ٢5 هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با افت ٢.4 درصدی ٩ میلیون ٩٣٣ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود سه میلیون تن آن صادر شده است. در پنج ماهه سال ١4۰١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور ١۰ میلیون و ١٧4 هزار تن ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر