تکنیک های جدید برای معدنکاری شهری

عصر معدن- دانشمندان تکنیک ها برای کاهش هزینه و تاثیرات زیست محیطی فلزات گرانبها را توسعه می دهند.;

تکنیک های جدید برای معدنکاری شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محققان دانشگاه نوتردام، یک کلاس جدید از مولکول ها را اختراع کرده اند که شکل و اندازه، آنها را قادر می سازد تا یون های فلزات گرانبها را جذب کنند.
    در یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن شیمی آمریکایی، دانشمندان توضیح می دهند که روش آنها توسعه سنگ معدن طلا را به chloroauric acid تبدیل کرده و آن را با استفاده از یک حلال صنعتی استخراج می کند. مولکول های کانولایی قادر به انتخاب طلا از حلال بدون استفاده از سلب آب هستند.
    مولکول های جدید و توسعه یافته توانایی حذف نیاز به سلب آب و تسهیل بازیافت حلال را در این فرایند معدن جایگزین را دارا هستند. "در حال حاضر، بیشتر معدن طلا در جهان متکی به روش 125 ساله است که برای  سنگ های حاوی طلا از سدیم سمی استفاده می شود که برای کارگران معدن بسیار خطرناک است و می تواند باعث مسائل زیست محیطی شود."
    این فرایند جدید دارای اثرات زیست محیطی ملایم است و علاوه بر طلا می تواند برای گرفتن فلزات دیگر مانند پلاتین و پالادیوم نیز استفاده شود.
    این تکنیک می تواند در فرایندهای معدنکاری "شهری" اجرا شود، به عنوان مثال در حذف فلزات گرانبها از جریان های فاضلاب کاربرد دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر