قیمت گذاری زنجیره فولاد اصلاح شود

عصر معدن- مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار با بیان اینکه باید قیمت گذاری محصولات زنجیره صنایع فولادی مطابق عرضه و تقاضا باشد، گفت: در حال حاضر قیمت گذاری بخشی از زنجیره فولاد آزاد و بخشی دیگر مطابق بورس کالا است که این موضوع تعادل بازار را بهم می‌ریزد.;

قیمت گذاری زنجیره فولاد اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه دولت باید در تصمیم‌گیری‌های خود تمام حلقه زنجیره‌ای صنایع فولادی را در نظر گرفته و براساس آن سیاست گذاری‌ها را انجام دهد، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گذاری بخشی از زنجیره فولاد آزاد و بخشی دیگر مطابق بورس کالا تعیین می‌شود که این موضوع تعادل بازار را بهم می‌ریزد.

    وی با اعلام اینکه باید قیمت گذاری محصولات زنجیره فولاد مطابق عرضه و تقاضا باشد، گفت: در حال حاضر دولت تصمیم به اعمال عوارض 25 درصدی برای صادرات مواد معدنی کرده که این موضوع با گلایه بخشی از تولیدکنندگان بخش معدن روبرو شده است.

    مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار با تأکید براینکه در حال حاضر دولت قیمت شمش را در بورس پایین نگه داشته است، افزود: همین امر عاملی شده تا قیمت گذاری سنگ آهن متعادل نباشد و سنگ آهنی‌ها برای توجیه این موضوع قیمت کنستانتره و گندله را افزایش داده‌اند.

    کشانی با بیان اینکه با وجود اعمال عوارض 25 درصدی هنوز اختلاف قیمت بازار داخلی و صادراتی باعث شده تا صادرات سنگ آهن همچنان سودده باشد، تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشید واحدهای بزرگ تولید سنگ آهن که بخش قابل توجهی از نیاز فولادسازان را تأمین می کنند زیر مجموعه دولت بوده و در این رابطه تأمین مواد اولیه مشکلی ندارد.

    وی اضافه کرد: بخشی از سنگ آهنی که صادر می شود یا توسط معادن کوچک انجام شده تا عیار کمتری دارند که مورد استفاده واحدهای فولادی قرار نمی‌گیرد.

    به گزارش تسنیم، وزارت صنعت برای جلوگیری از خام فروشی عوارض بر صادرات مواد معدنی و سنگ آهن را از مهرماه امسال 20 تا 25 درصد اجرایی کرده است که این موضوع با واکنش منفی معادن سنگ آهن روبه رو شده است. از طرف دیگر شرکت های فولادی با اعلام اینکه این تصمیم مانع صادرات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای فولادی می‌شود  این تصمیم را اقدامی مثبت از سوی  دولت عنوان می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر