ادامه ارزانی طلا در بازار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دنبال تقویت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.;

ادامه ارزانی طلا در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و در 1275.61 دلار معامله شد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1275.20 دلار رسید.

    دلار روز سه شنبه تحت تأثیر بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا و تشدید اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته و نیم اخیر ایستاد.

    به گفته دیوید سانگ، تحلیلگر دیلی فارکس، ارزش دلار دوباره در حال تحکیم است زیرا برخلاف انتظارات بازار، بانک مرکزی آمریکا موضع خود را در خصوص افزایش نرخ‌های بهره ملایم نکرده است. تا زمانی که آمار اقتصادی مطلوب نظر بانک مرکزی آمریکا باشد، مقاماتش تمایلی برای پایان دادن به سیکل افزایش نرخ‌های بهره نخواهند داشت.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که هنوز برای ارزیابی تأثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین روی مسیر سیاست پولی زود است.

    در این بین، بازارهای سهام آسیایی به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به قرار گرفتن شرکت چینی هواوی در لیست سیاه کاخ سفید، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستادند.

    تحلیلگران می‌گویند طلا که معمولاً یک دارایی مطمئن به شمار نمی‌رود نتوانسته است از اخبار تشدید تنش‌های تجاری بهره ببرد. اکنون دلار موقعیت سال گذشته خود را پیدا کرده که طی آن سرمایه گذاران ترجیح دادند به جای طلا، ارز آمریکا را خریداری کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، پکن واشنگتن را متهم کرده است انتظارات عجیب و غریبی برای توافق به منظور پایان دادن به اختلافات تجاری دارد و نگرانی‌ها نسبت به ادامه اختلافات پرهزینه میان دو غول اقتصادی جهان را برانگیخت.

    بازارها منتظر انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی تصمیمات احتمالی نشست ماه مه این بانک مرکزی بپردازند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 14.44 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افت کرد و به 809.80 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 1331.35 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر