رقبای ما در حوزه ماشین آلات اندک هستند

عصر معدن- مدیر بازاریابی شرکت دلتاراه ماشین اظهار کرد: بحث برند در تمامی کشورها مطرح است اما در این میان شرکت‌های اروپایی که صاحب برند هستند زحمات بسیاری برای رسیدن به جایگاهشان کشیده اند.;

رقبای ما در حوزه ماشین آلات اندک هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶:۰۰

    مجید عطایی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت دلتا راه‌ماشین نیز با توجه به پیشینه 15ساله ای که در بازار ایران دارد، عملکرد بسیار مناسب و خوبی داشته که متاثر از 3 اصل است. نخست کیفیت محصولات شرکت بوده و بالاترین مورد تبلیغاتی ما کیفیت محصولاتمان است. مورد دوم خدمات پس از فروش و تامین قطعات است که برای خریداران ماشین‌آلات بسیار مهم است. برای مثال با به وجود آمدن مشکل برای ماشین‌آلاتی که در راهسازی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند چرخه فعالیت نیز متوقف می‌شود. بنابراین رسیدن به موقع و تامین خدمات بسیار مهم است.
    وی ادامه داد: رقبای ما روی کاغذ بسیارند اما به طور رسمی تعداد شرکت هایی که می توانند با ما رقابت کنند اندک بوده و شاید تنها هپکو به عنوان یک شرکت خصولتی- دولتی است که آن هم این روزها نیز حال خوشی ندارد.
    مدیر بازاریابی شرکت دلتاراه ماشین در ادامه سخنانش افزود: برخی از افراد بیشتر به دنبال رانت تولید و واردکردن محصول هستند اما در این میان می‌بینیم کسانی که به سمت تولید رفته‌اند در شرایط فعلی و نوسانات نرخ ارز بیشتر موفق بوده اند چون هر اندازه وابستگی ارزی کمتر باشد روند کاری موفقتر خواهد بود.
    وی گفت: بعضی از کارخانه‌ها عملا نمایشی از تولید دارند و تمامی قطعات را در اختیار ندارند. اما در مقابل شرکت ما با در اختیار داشتن تمامی قطعات عملکرد بهتری داشته و باعث شده تا خریداران ماشین آلات نیز تمایل بیشتری برای استفاده از ماشین آلات دلتاراه ماشین داشته باشند. از طرفی آنها با دیدن مراحل کار و تولید به ما اعتماد می کنند.
    به عقیده وی، کسانی که در بخش تولید کشور سرمایه‌گذاری انجام داده اند، به راحتی از میدان خارج نمی‌شوند حتی در شرایط فعلی نیز که بازار نسبت به سال گذشته کمی ضعیف تر شده هم به فعالیت خود ادامه می دهند.
    وی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث داشتن اطمینان کامل مشتریان ما شده این است که تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز آنها را در اختیارشان می‌گذاریم. در این میان کسانی که کار واردات را انجام می‌دهند محصولات و قطعات پر مصرف را وارد می‌کنند و این در حالی است که شرکت ما تمامی محصولات و قطعات ریز را در اختیار دارد و به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند؛ این موضوع برای مصرف کنندگان بسیار مهم است زیرا این دست از ماشین آلات برای صاحبانشان پولساز هستند و عدم فعالیت این نوع از ماشین آلات منجر به راکد شدن سرمایه می شود.
    عطایی در خصوص برندسازی و الگوبرداری از نمونه‌های موفق جهانی نیز گفت: اکنون با توجه به راه اندازی کارخانه جدید و افزایش ظرفیتی که قرار است داشته باشیم در تشکل‌های مختلف همچون خانه معدن انجمن معدن ایران، انجمن ساختمان و .... عضو هستیم و در جلسات آنها نیز شرکت می‌کنیم و برندسازی ما در حال انجام است اما بیشتر از برندینگ باید روی فرهنگ کار کنیم. چرا که ما می‌توانیم ما نیز مانند چینی‌ها محصولات متنوع تولید و به بازار عرضه کنیم.
    وی افزود: واردات در ایران نسبت به تولید دغدغه کمتری دارد، یعنی آن اندازه که دست انداز و مشکل که برای تولید کننده وجود دارد برای وارد کننده مانعی به وجود نیامده است. این در حالی است که باید فرهنگ سازی انجام شود تا مصرف کنندگان به سمت محصولات داخلی بیایند.
    عطایی همچنین درخصوص نوسانات ارزی نیز گفت: اکنون واردات به دلیل نوسانات ارزی صرفه اقتصادی ندارد، اما در کل مجموعه ما هرچه که بدست آورده از طریق تولید محصول بوده است.
    وی گفت: ما برای طرح توسعه، راه‌هایی که یکبار رفته شده را دوباره امتحان نمی‌کنیم و در این زمینه آزمون و خطا انجام نمی‌دهیم. در واقع ما با بررسی برندهای مختلف، ماشین‌آلات خود را تولید می کنیم. برای مثال پروژه ساخت لودر 7تنی نیز یکی از همین پروژه هاست که رصدهای بسیاری قبل از ساخت آن انجام دادیم و توانستیم یک محصول خوب تولید کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر