نشست مشترک مدیران خرید شرکت های فولادی در ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- جلسه تعاملی با حضور مدیران حوزه خرید ذوب آهن اصفهان و تعدادی از مدیران خرید شرکت های فولاد مبارکه ، فولاد خراسان ، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان به منظور هم افزایی و هم اندیشی در خصوص تامین مواد اولیه و قطعات و تجهیزات مورد نیاز پنج شرکت بزرگ فولادی کشور ۱۱ دی ماه در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.;

نشست مشترک مدیران خرید شرکت های فولادی در ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، جعفری مدیر خرید خارجی شرکت با اشاره به تشکیل اولین جلسه تعاملی در شرکت فولاد مبارکه گفت : پیرو جلسه اول و مباحث مطرح شده در آن جلسه درخصوص چالش های موجود در زنجیره تامین شرکت های فولادی ، ضرورت هم اندیشی و یکپارچگی در تصمیم گیری خرید مواد مورد نیاز شرکت های بزرگ فولادی کشور و ادامه تشکیل اینگونه جلسات اجتناب ناپذیر است .

    وی افزود: در این جلسات با بحث های صورت گرفته درخصوص مشکلات و چالش های موجود و با استفاده از نظرات  و راهکارهای عملیاتی شرکت های فولادی می توان در انعقاد قراردادهای خرید مواد اولیه از جمله کنسانتره ، سنگ آهن ، فروآلیاژ و ... به گونه ای عمل کرد که تامین مواد اولیه را با بهترین و مناسب ترین کیفیت انجام داد.

    مدیر خرید خارجی شرکت، تصریح کرد:  در برخی موارد ضروریست تا موضوعات شفاف به اطلاع سازمان های مربوطه و بالادستی جهت اتخاذ تصمیم مناسب رسانده شود که مقرر شد گزارشات مشترک پنج شرکت فولادی کشور درخصوص  تامین فرومنگنز ، فروسیلیس و بقیه مواد مورد نیاز به سازمان های ایمیدرو و ... ارسال شده و به طور مشترک پیگیری لازم صورت گیرد. قطعاً هم صدایی و اتفاق نظر بین این شرکت ها در خصوص موارد ذکر شده ، پیگیری و یافتن راه حل عملیاتی برای برون رفت از مشکلات تامین را تسهیل می کند.

    جعفری ، گفت : همچنین درخصوص موانع داخلی و قوانین موجود در رابطه با واردات مواد و قطعات وارداتی که در شرایط کنونی با تحریم های استکبار جهانی علیه کشور عزیزمان به حداکثر رسیده و در پروسه خرید خارجی محدودیت های جدی ایجاد کرده، مقرر گردید مشکلات ذکر شده از جمله درخصوص ثبت سفارش، مدارک و مستندات مورد نیاز و ...  شناسایی و گزارش کامل به مراجع ذی ربط جهت تسهیل این امور ارسال شود.

    شایان ذکر است: مدیران خرید شرکت های فولاد شرکت کننده در این جلسه با بیان دیدگاه های خود ، ایجاد روابط صمیمانه  و از طرفی کارشناسی بین شرکت ها، صداقت در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات خرید ، هم صدایی و اتفاق نظر در مواجه با چالش ها و تصمیات سازمان های مربوطه ، تهیه قراردادهای یکسان برای خریدهای مشترک و ..  را ضرورتی برای یافتن بهترین راهکار عملیاتی جهت حل مشکلات زنجیره تامین برشمردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر