به زودی کمیته ایمنی معادن تشکیل می‌شود

واگذاری پهنه‌های اکتشاف شده، طبق قانون به بخش خصوصی

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: پهنه های اکتشاف شده، طبق ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، به بخش خصوصی واگذار می شود.;

واگذاری پهنه‌های اکتشاف شده، طبق قانون به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه شورای معاونان ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این سازمان با جدیت موضوع اکتشافات را انجام می دهد و تلاش مجموعه این است که نباید پهنه اکتشاف نشده ای در کشور وجود داشته باشد.
    وی افزود: برای اجرای اکتشافات 400 هزار کیلومتری، کمیته های اجرایی فعال شده و برنامه ریزی منظمی بین ایمیدرو، شرکت ملی صنایع مس و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی صورت گرفته است. غریب پور تاکید کرد: خوشبختانه روند فعلی عملیات اکتشافی، رضایت بخش است.

    تحقق تعهد افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تعهدات ایمیدرو مبنی بر افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال، محقق می شود، اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد و 160 میلیون دلار طرح از جمله آلومینیوم جاجرم، احیای مستقیم بافت، اسید سولفوریک و غیره افتتاح شده است.
    وی ادامه داد: از جمله طرح های قابل افتتاح، طرح تولید آلومینیوم جنوب (سالکو)، گندله گهر زمین، ذوب خاتون آباد، انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق و کنسانتره سنگ آهن فولاد مبارکه است. رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: کمیته پایش طرح ها در این سازمان، به طور منظم برگزار و ماهانه 80 مورد پایش طرح ها را انجام می دهد.
    افزایش 3 برابری سرمایه صندوق بیمه
    دکتر غریب پور با بیان اینکه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس مسیر خود را پیدا کرده است، اذعان داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، شورای هماهنگی و خانه معدن (به عنوان بازوی اجرایی) در این طرح همکاری می کنند.
    وی افزود: سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از 110 میلیارد تومان به 350 میلیارد تومان افزایش یافته و در حال طی مراحل قانونی است. غریب پور اضافه کرد: مقدمات افزایش مجدد سرمایه این صندوق به 500 میلیارد تومان به زودی آغاز می شود که با این روند، حجم کار صندوق چند برابر می یشود.

    تشکیل کمیته ایمنی معادن؛ به زودی
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در کنار مسئولیت های اجتماعی، توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست معادن است، گفت: حوزه یاد شده در شرکت های تابعه ایمیدرو، حیاتی بوده و ضروری است تا مسئولان این بخش، با برنامه ریزی، مدیریت مستمر، آموزش و انتخاب افراد متخصص، آسیب ها را به حداقل ممکن کاهش دهند.
    وی افزود: به زودی کمیته ایمنی معادن را تشکیل می دهیم تا برای کاهش حوادث معادن واگذار شده، برنامه های لازم تدوین شود.
    غریب پور گفت: طرح اسیدسولفوریک مس سرچشمه با 110 میلیون دلار سرمایه گذاری، یک طرح کاملا زیست محیطی بوده که اخیرا توسط رئیس جمهور در کرمان افتتاح شد.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره واگذاری امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست معادن به شرکت های متخصص، اظهار داشت: با توجه به تجربه هایی که در معادن سیرجان به دست آمده، امور فوق در معادن قابل واگذاری، به شرکت های متخصص سپرده خواهد شد.

    غریب پور یادآور شد: این اقدام مانع توسعه تشکیلات می شود و در عین حال پیمانکاران متخصص جذب این بخش خواهند شد.
    وی افزود: مدیریت های ایمیدرو برای افزایش امتیاز عملکرد متوسط واحدهای تابعه در این حوزه از 15 درصد فعلی به 30 درصد، حمایت های لازم را به عمل می آورند.
    بخش معدن و صنایع معدنی، پیشران تولید و صادرات
    غریب پور خاطرنشان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی، به رغم تحریم های بین المللی، پیشران تولید و صادرات بوده است.

    رشد عملکرد HSEE، از ضعیف به سمت متوسط
    امیر ولدخانی، مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو در این جلسه با بیان اینکه سامانه آماری اچ اس ایی ایی (HSEE) ایمیدرو در سال 82 راه اندازی شد، گفت: این سامانه، تنها سامانه فعال در این حوزه است که تاکنون در آن، کارهای بزرگی انجام شده است.
    وی افزود: در سامانه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی، کارهای اولیه آمارگیری را انجام می دهیم و براساس این اطلاعات و سیاستگذاری، برنامه ها را پیش می بریم.
    ولدخانی تصریح کرد: طبق برنامه ممیزی عملکرد اچ اس ایی ایی ایمیدرو طی سال 97، حدود 7.22 درصد واحد ها خوب، 46.34 درصد واحدها متوسط، 39 درصد واحدهای ضعیف و 7.32 درصد واحد ها خیلی ضعیف بوده اند.
    وی ادامه داد: بررسی واحدها از نظر اچ اس ایی ایی طی 3 سال گذشته، نشان می دهد که در سطح متوسط، رشد بسیار مطلوبی داشتیم. این حاکی از بهبود عملکرد اچ اس ایی ایی در ساختار سازمانی و مدیریت این مجموعه بوده است.

    مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو خاطرنشان کرد: در بخش ضعیف و خیلی ضعیف نیز بهبود داشته ایم؛ به این معنا که از ضعیف به سمت متوسط رشد کرده ایم.
    وی ادامه داد: هدفگذاری افزایش سالانه 15 درصد رشد امتیاز عملکرد متوسط داشته ایم که در سال 97 نسبت به سال 96، 205 امتیاز داشتیم که رشد بالاتر از 15 درصد اتفاق افتاده است.
    ولدخانی گفت: مدارک تحصیلی کارکنان اچ اس ایی ایی در شرکت های تابعه، حدود 54 درصد کارشناسی و بالاتر و بقیه زیر کارشناسی بوده اند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر