بلا تکلیفی ۸۰ درصد معادن زغال سنگ با ظرفیت تولید

عصر معدن- دبیر انجمن ذغال سنگ ایران گفت: واگذاری معادن از طریق قرارداد استخراج فروش در حوزه ذغال سنگ، بلا تکلیفی ۸۰ درصد این معادن با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن را به همراه داشته است.;

بلا تکلیفی ۸۰ درصد معادن زغال سنگ با ظرفیت تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، سعید صمدی گفت: یکی از بزرگترین حوزه ذغال سنگ ایران در طبس است و در واقع این معادن به عنوان آینده توسعه معادن ذغال سنگ ایران به شمار می‌رود.

    وی با اشاره به بازدید مهرماه سال گذشته رئیس جمهور از معدن طبس افزود: در بازدید رئیس جمهور از معادن طبس در مهرماه 1400 آقای رئیسی به صراحت دستور دادند که باتوجه به ذخایر موجود ذغال سنگ چرا استخراج صورت نمی‌گیرد و 600 میلیون دلار واردات ذغال سنگ انجام شده است.

    دبیر انجمن ذغال سنگ ایران اضافه کرد: در حالی سال گذشته 600 میلیون دلار ذغال سنگ به کشور وارد شد که در شان کشوری معدن خیز با 14 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی نبود که به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان ذغال سنگ در سال گذشته تبدیل شود.

     صمدی توضیح داد: معادن ذغال سنگی که دارای یک میلیون و 700 هزار تن ظرفیت تولید هستند و باید در هفت، هشت سال اخیر از آن‌ها بهره برداری می‌شد متاسفانه از آنجایی که بیشتر این معادن از طریق استخراج فروش واگذار شده بود 80 درصد آن‌ها بلاتکلیف باقی ماند و به بهره برداری نرسید که از جمله می‌توان از معادن ذغال سنگ طبس، کرمان و البرز نام برد.

    به گفته آقای صمدی اگر این معادن از ابتدا به صورت اصولی با پروانه بخش خصوصی دارای صلاحیت، با تجربه و متخصص واگذار می‌شد هم اکنون به بهره برداری می‌رسید و یک میلیون و 700 هزار تن از آن بهره برداری می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر