رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران:

"مهدى آباد" نمونه عملى موفق معدنکارى در مناطق ممنوعه

عصر معدن- رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران در پنل تخصصى نمایشگاه ایران کانمین ٢۰١٨ با موضوع محیط زیست اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبى میان معدن و محیط زیست شکل گرفته است.;

"مهدى آباد" نمونه عملى موفق معدنکارى در مناطق ممنوعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بهرام شکورى با اشاره به آمارهاى موجود درباره منابع طبیعى تصریح کرد:ارزش منابع طبیعى در دنیا به میزان ٦ هزار تریلیون دلار است که از این میزان سهم معدن ٥ درصد، سوخت هاى فسیلى ٩ درصد، جنگل ها و مراتع ٤ درصد و ٨٢ درصد مربوط به آب است. درواقع سهم ٨٢ درصدى آب در میان منابع طبیعى باعث اهمیت بیشترى مى شود.

    وى ادامه داد: از ١٢۰ میلیارد مترمکعب نزولات آسمانى تنها ٩٢ تا ٩٣ میلیارد مترمکعب آن مورد استفاده قرار مى گیرد که از این میزان سهم صنعت ٢ درصد، شرب خانگى ٦ درصد و کشاورزى ٩٢ درصد است.
    به گفته شکورى، با توجه به آنکه ٧ درصد از دخایر دنیا را در اختیار داریم باید تعامل بیشترى بین این بخش و محیط زیست صورت بگیرد.
    رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران با اشاره به اینکه محدوده هاى معدنى نزدیک به ٣درصد از مساحت کشور را در بر مى گیرد، بیان کرد:١٢ درصد از حقوق دولتى صرف بازسازى معادن مى شود، البته امروز این نگرانى از سوى فعالان بخش وجود دارد که این مبالغ پرداخت اما صرف بازسازى نمى شود.
    شکورى با اشاره به معدن سرب و روى مهدى آباد گفت: این معدن یکى از نمونه هاى عملى موفق معدنکارى در مناطق ممنوعه است که توانسته منابع طبیعى را حفظ و حیات وحش آن را زنده نگه دارد.

    وى ضمن اظهار امیدوارى از ادامه تعامل ایجاد شده بین معدن و محیط زیست بیان کرد: نزدیک به ١ میلیون نفر به صورت مستقیم در بخش معدن مشغول بکار هستند، این درحالى است که به ازاى هر ١ نفر ١٧ شغل ایجاد مى شود درنتیجه ضرورت دارد این تعامل ادامه پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر