معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو در گردهمایی مدیران ایمیدرو اعلام کرد:

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن

عصر معدن- معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو اعلام کرد: با اجرای برنامه ۵ ساله توسعه ای ایمیدرو، صادرات زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، ۶ میلیارد افزایش می یابد.;

برنامه ۵ ساله ایمیدرو برای افزایش صادرات زنجیره معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی امروز در گردهمایی مدیران ایمیدرو با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو در راستای برنامه هفتم توسعه، راهبردهای مختلفی را در قالب 2 برنامه شامل برنامه 100 هفته ای و برنامه توسعه ای 5 ساله، تدوین و عملیاتی کرده است. وی ادامه داد: ایمیدرو و شرکت های تابعه با هم افزایی و هم راستایی در این مسیر، اهداف را محقق خواهند کرد.

    راهبردهای ایمیدرو در برنامه هفتم

    معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو با اشاره به راهبردهای ایمیدرو در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: تمرکز بر توسعه محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز بر سرمایه‌گذاری در اکتشاف حلقه های مفقوده در زنجیره تامین و سرمایه گذاری در خارج از کشور با هدف تامین مواد اولیه  و توسعه بازار محصولات، از جمله این راهبردهاست.

    وی افزود: تمرکز بر توسعه فناوری، نوآوری و بومی سازی در راستای توسعه پایدار، تمرکز بر سایر عناصر حیاتی و راهبردی، تمرکز بر افزایش صرفه مقیاس با استفاده از ادغام های افقی و عمودی در شرکت های موجود در زنجیره و غیره، از دیگر راهبردهاست.

    فروش قابل توجه زنجیره معدن  با تحقق اهداف برنامه هفتم

    خلوصی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه، توجه خاصی به ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن دارد، ابراز داشت: با فرض تحقق 50 درصد اهداف برنامه مذکور، 57 میلیارد دلار ارزش فروش زنجیره را خواهیم داشت. وی ادامه داد: در این برنامه، توجه ویژه ای به توسعه نوآوری و فناوری شده است که در برنامه های قبلی، چنین امری دیده نمی شود.

    وجود 81 نوع ماده معدنی در ایران

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه توانمندی ایمیدرو با اشاره به اینکه ایران از نظر حجم و تنوع مواد معدنی از جمله کشورهای پرپتانسیل دار در حوزه معدن است، گفت: ایران از 112 ماده معدنی موجود جهانی، 81 نوع ماده را داراست. وی ادامه داد: در حوزه مس، رتبه پنجم جهانی، در سنگ آهن رتبه نهم و نیز در روی رتبه ششم هستیم.

    وی افزود: در سال گذشته، با تولید  105 میلیون تن سنگ آهن، 54 میلیون تن کنسانتره، 53 میلیون تن گندله، 32 میلیون تن آهن اسفنجی، 30 میلیون تن شمش فولاد و 32 میلیون تن محصولات فولادی تولید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر