چین: جنگ تجاری با آمریکا را نمی‌خواهیم

عصر معدن- نخست وزیر چین اعلام کرد که این کشور طرفدار همیشگی جهانی‌سازی و تجارت آزاد بوده و جنگ تجاری با آمریکا را نمی‌خواهد.;

چین: جنگ تجاری با آمریکا را نمی‌خواهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، لی که‌کیانگ در پایان جلسات سالانه کنگره خلق ملی و کنفرانس مشورتی خلق چین به خبرنگاران گفت: جهانی‌سازی به نفع دنیا بوده است و اگرچه مشکلات در توزیع افزایش پیدا کرده اما آنها به خودی خود ناشی از جهانی‌سازی نبوده‌اند.

    نخست وزیر چین گفت: سیاست دربسته یا گدایی از همسایگان، به نفع هیچکس نیست و آزادسازی تجارت، موضوعی است که مستلزم همکاری همه کشورهاست.

    لی درباره روابط میان چین و آمریکا، تاکید کرد که دو کشور برای حل اختلافشان به جای ورود به جنگ تجاری باید از طریق مذاکره اقدام کنند.

    وی در ادامه افزود: اگر جنگ تجاری میان چین و آمریکا دربگیرد، نخستین کسانی که لطمه خواهند داد شرکت‌های خارجی به خصوص شرکت‌های آمریکایی خواهند بود.

    آمریکا و چین از سال گذشته وارد یک جنگ تجاری با یکدیگر شده‌اند که به وضع تعرفه روی واردات کالاها به ارزش میلیاردها دلار منجر شده است.

    هر دو کشور در دسامبر موافقت کردند از وضع تعرفه جدید به مدت 90 روز دست نگه دارند و در این مدت تلاش کنند به توافق برسند.

    آمریکا و چین تا اول مارس فرصت دارند توافق تجاری منعقد کنند؛ در غیر این صورت آمریکا اعلام کرده که تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 به 25 درصد افزایش خواهد داد.

    نخست وزیر چین خطاب به رسانه‌های خارجی حاضر در محل گفت: مشاغل چین به شکل داخلی ایجاد شده‌اند و دولت چین قادر بوده از خیل عظیم بیکاری جلوگیری کند و اصلاحات بخش عرضه، جابجایی کارکنان به خصوص در صنایع فولاد و زغال سنگ را به دنبال داشته است.

    بر اساس گزارش پلاتس، امسال 7.95 میلیون دانشجو از دانشگاه‌های چین فارغ‌التحصیل می‌شود که رکورد بالایی به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر