اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اختیارات شورای معادن، بزودی به استانها تفویض اختیار می شود و قرار است موضوع توسط مجلس به یک قانون دائمی تبدیل شود.;

اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: هم اکنون کشور درگیر یک جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی است به همین دلیل نمی توانیم خیلی از اتفاقات را بازگو کنیم.
    وی افزود: با این حال بهترین راهکار برای حل مشکلات این دوره و گذر از آن، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ وضع موجود کارخانجات و تولید کشور است و باید در این مسیر با جدیت عمل کنیم.
    وزیر صمت تصریح کرد: در این راستا مسئولان استانی باید با تهیه بانک اطلاعاتی، مشکلات و دغدغه‌های مربوط به صنایع را استخراج و نسبت به رفع بیش از پیش آنها با کمک مسئولان وزارت صنایع اقدام کنند.
    رحمانی با تأکید بر لزوم همکاری بیشتر نظام بانکی از واحدهای صنعتی و تولیدی، افزود: در این شرایط ، مسئولان شعب بانک‌های عامل باید با تمام توان از واحدهای در حال تولید حمایت کنند در عین حال نباید به بدهکاران بانکی ، تسهیلات جدید داده شود.
    وی به ممنوعیت واردات یکهزار و 300 قلم کالا به کشور و لزوم توجه صنایع نساجی و تلاش بیشتر در بخش صادرات خاطرنشان کرد: برای وزارت صنعت فرقی میان صنایع خودرو سازی و نساجی وجود ندارد و تلاش ها در راستای حل مشکل تمام صنایع است.
    عضو هیأت دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم اکنون توان تولید پوشاک و لوازم خانگی ایران در حد کشورهای پیشرفته است ، اضافه کرد: با وجود این همه توانایی ، برخی تولیدات این بخش ها با برند خارجی که روی آنها نصب شده در بازار فروخته می شود.
    رحمانی در ادامه با بیان اینکه برخی اختیارات ستاد تسهیل وزارت صنابع به استان‌‌ها تفویض شده گفت: بر اساس جهت گیری جدید وزارت صنابع ، از این پس گردش مالی معادن باید در مناطق همجوار صورت گیرد.
    وزیر صمت اضافه کرد: در واقع ، تلاش می شود تا اولویت جذب نیروی معادن موجود هر منطقه و نیز استقرار حساب های مالی و تدارکات آنها در همان منطقه باشد تا مردم هم آثار معادن را در زندگی خود بیشتر ببینند.
    رحمانی همچنین با تأکید بر لزوم افزایش نظارت ها و برخورد جدی با گرانفروشی گفت: مسئولان استانی باید با تدابیر داخلی نسبت به تنظیم بازار اقدام کرده و با گرانی‌های موجود مقابله کنند و در این خصوص امسال 60 هزار پرونده فقط در تهران به تعزیرات ارسال شده است.
    وزیر صمت در سفری یک روزه به استان یزد ضمن بهره برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی از چند طرح دیگر نیز بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر