جو مذاکرات با تصمیم ترامپ تغییر می‌کند

عصر معدن- ترامپ با افزایش فشار بر چین، این کشور را به افزایش تعرفه‌ها تهدید می‌کند.;

جو مذاکرات با تصمیم ترامپ تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه فشار زیادی بر چین وارد کرده و گفته است در ماه جاری تعرفه های ایالات متحده را به قیمت 200 میلیارد دلار بر روی کالاهای چینی افزایش می دهد و صدها میلیارد بیشتر از این میزان را به زودی هدف قرار می‌دهد.
    این حرکت باعث افزایش شدید تنش بین بزرگترین اقتصاد جهان و تغییر لحن ترامپ شد. چرا که ترامپ به پیشرفت در مذاکرات تجاری به تازگی روز جمعه اشاره کرده بود. در این میان بازار سهام به شدت کاهش یافت و قیمت نفت به شکلی افتاد.
    وال استریت ژورنال گزارش داد که با توجه به نظرسنجی های ترامپ که مقامات چینی را غافلگیر کرد چین به دنبال لغو مذاکرات تجاری این هفته در واشنگتن است.
    ترامپ همچنین در توییتر گفته بود معامله تجاری با چین همچنان ادامه دارد، اما به کندی پیش می‌رود، چرا که آن‌ها برای مذاکره دوباره تلاش می‌کنند.
    مقامات ایالات متحده در مورد اینکه آیا چین در مذاکرات این هفته شرکت خواهد کرد یا نه، اهمیت نمی‌دهد. کاخ سفید و دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده در این باره از ارائه نظر خودداری کردند و وزارت بازرگانی چین فورا پاسخی برای درخواست نظر نداد.
    یک مقام چینی با آگاهی از این وضعیت گفت: " جو مذاکرات تغییر کرده‌است."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر