ذوب آهن اصفهان اساس توسعه نوین صنعتی ایران است

عصر معدن- نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن آوری و فن بازار از سوم تا ششم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این رویداد بزرگ پژوهشی کشور که توسط معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری، وزارت صمت و چند نهاد دیگر پژوهشی کشور برنامه ریزی شده و با حضور بیش از ۲۰۰ دانشگاه، شهرک وپارک تحقیقاتی، شرکت و کارخانجات صنعتی و تولیدی و سایر نهادهای علمی و پژوهشی کشور برگزار شده بود ذوب آهن اصفهان نیز درسالن شماره ۷ وغرفه شماره ۴۱حضوری فعال داشت.;

ذوب آهن اصفهان اساس توسعه نوین صنعتی ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، با توجه به اهمیت نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن آوری وفن بازار ، ذوب آهن اصفهان با فراهم کردن فهرست توانمندی های علمی و پژوهشی و همچنین نیازها و اولویت های  پژوهشی مورد نظر خود در این نمایشگاه حاضر شده و با تبادل نظر با دیگر نهادها و پژوهشگران حاضر رسالت علمی و پژوهشی خود را دنبال کرد.
    در 4 روز برگزاری نمایشگاه کارشناسان و همکاران مدیریت های مختلف شرکت از جمله مدیریت پژوهش، فن آوری و بومی سازی، اتوماسیون و ارتباطات، آگلومراسیون، روابط عمومی و غیره پاسخگوی بازدیدکنندگان و صاحبان علم و فن بودند.
    امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از غرفه  ذوب آهن، اقدامات تحقیقاتی این شرکت را گسترده معرفی کرد و یادآور شد: کارشناسان و پژوهشگران کشور برای رهایی از فشار تحریم ها ی ناجوانمردانه دشمن چاره ای جز پژوهش و فناوری در عرصه های مورد نیاز نداشته و این تنگناها طولانی نخواهد بود. وی اقدامات پژوهشی ذوب آهن اصفهان را قابل توجه، قابل انتقال و تبادل نظر با دیگر سازمان ها معرفی کرد .
    همچنین برات قبادیان معاون آموزش،پژوهش و فن آوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان با اشاره به سابقه فعالیت های صنعتی وتولیدی ذوب آهن در نیم قرن اخیر گفت: ذوب آهن اصفهان اساس توسعه نوین صنعتی ایران است.
    وی افزود: من با روند مسایل ذوب آهن آشنایی داشته و طی سال های 52 تا 57 و در زمان دانشجویی در تمام تابستان ها در قسمت های مختلف ذوب آهن و از جمله کوره بلندآن به فعالیت پرداخته ام. سال های بعدی نیز از ذوب آهن بازدید داشته و در جریان هستم که این شرکت در زمینه های مختلف به موفقیت های شایانی دست یافته و هم اکنون نیز روندرو به رشد خود را طی می کند. قبادیان مراکز صنعتی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی را به تعامل و فعالیت های دو جانبه بیشتر دعوت کرد.
    سید علی اکرمی فررئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیزدر روز اول نمایشگاه از غرفه ذوب آهن اصفهان بازدید کرد و در جریان اقدامات پژوهشی و فهرست توانمندی ها و نیازهای تحقیقاتی ذوب آهن قرار گرفت. وی ضمن قدردانی از فعالیت های تحقیقاتی و تولید محصولات جدید در ذوب آهن اصفهان، تولید ریل هایUIC60   و U33  را از بزرگترین اقدامات و افتخارات این شرکت دانست و از کارکنان و مدیران ذوب آهن اصفهان تشکر کرد.
    سعید جعفری معاون مدیر پژوهش، فن آوری و بومی سازی ذوب آهن اصفهان هدف اصلی حضور در این نمایشگاه را ارایه توانمندی های پژوهشی ذوب آهن و همچنین اعلام نیازهای پژوهشی خود به سایر محققان و مراکز آموزشی و پژوهشی و تبادل نظر با آنها معرفی کرد و گفت: در این نمایشگاه بالغ بر 100 نمونه از نیازمندی های ذوب آهن در زمینه های مختلف مکانیک، الکترونیک، برق، اتوماسیون، نسوز، ابزار دقیق و قطعات به تولید کنندگان و پژوهشگران معرفی می شود.
    وی ضمن تشکر از وزارت علوم و سایر مسئولان مرتبط برای برگزاری این نمایشگاه و فراهم کردن تعامل صنعت، پژوهش، شرکت های دانش بنیان و کارشناسان مربوطه، موارد اصلی نیازمندی های پژوهشی ذوب آهن اصفهان را در موارد زیر بیان کرد:
    1. فورم هوای دم کوره بلند
    2. قالب کریستالیزاتور ریخته گری شمش
    3. سری لانس دمش اکسیژن به کنورتور
    4. سنسورهای ابزار دقیق مورد استفاده در خط تولید
    5. دریچه های کشویی F.N.C
    6. والو روزنه کوره بلند
    7. یاتاقان های ژورنال EGFو ESP
    8. ریل sinter cooler آگلوماشین 4
    9. لوپ کمپراسور آهن اسفنجی
    10. صفحات جذب غبار الکتروفیلترهایEGFو ESP

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر