بهای طلا به بالاترین قیمت در ۶ماهه اخیر رسید

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا که ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران را برانگیخت و تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته صعود کرد.;

بهای طلا به بالاترین قیمت در ۶ماهه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1271.85 دلار رسید. قیمت طلا در ابتدای معاملات تا مرز 1272.56 دلار پیش رفته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.3 درصد افزایش، به 1275.8 دلار رسید.

    به گفته یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک "آی سی بی سی استاندارد"، سرمایه‌گذاران در خصوص چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی نگران بوده و متقاضی خرید طلا به عنوان پناهگاه مطمئن هستند و ریزش سنگین بازارهای سهام نیز از این روند حمایت کرده است. ما همواره شاهد تقاضای خوبی برای طلا در اواخر سال بوده‌ایم و اگر طلا در آینده نزدیک از مرز 1300 دلار عبور کند تعجب‌برانگیز نخواهد بود.

    بازارهای سهام آسیا پس از تعطیلات کریسمس متزلزل بودند و روند نزولی وال استریت را دنبال کردند.

    سنای آمریکا نتوانست به بن‌بست در خصوص درخواست‌های ترامپ درباره تامین بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک خاتمه دهد. از سوی دیگر تنش‌ها میان کاخ سفید و بانک مرکزی در خصوص تحکیم سیاست پولی روی فضای بازارهای مالی تاثیر گذاشته است.

    براساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ مشکلات اقتصادی را به گردن بانک مرکزی انداخته و از جروم پاول، رییس بانک مرکزی، که از سوی خود وی منصوب شده علنا انتقاد کرده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 14.80 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 784.50 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 1252.24 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر