وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی و تلاش برای فرآوری معادن در کشور خبر داد.;

آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب اظهار داشت: حرکت از مونتاژکاری به سمت نوآوری، حمایت از استارتاپ ها، و جذب نیروهای بومی در شرکت‌های بزرگ، از جمله اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

    وی افزود: انتقال تمامی حساب های مالی معادن کشور به استان محل فعالیت و کاهش وابستگی ایران به آلومینا با توجه ویژه به راه اندازی کامل پروژه نفلین سینیت سراب از دیگر اولویت های این وزارتخانه است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به بخشی از اقدامات و فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای هدف محوری "نهضت ساخت داخل" اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این موضوع تاکید ویژه دارند که باید بتوانیم با سرلوحه قراردادن فرمایش‌های ایشان در مسیر حرکت به سمت خودکفایی گام برداریم.

    وی  بر ضرورت تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، 2 درصد واردات کشورهای همسایه از ایران است که اگر این رقم به 4 درصد افزایش یابد، 54 درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به این کشورها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر