امروز صورت مى گیرد:

عرضه ٥ هزار تن شمش تولیدى فولاد خوزستان در بورس کالا

عصر معدن- کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس اطلاعیه عرضه فولاد خوزستان، ۵ هزارتن شمش تولیدی این شرکت برای تحویل در پایان اردیبهشت ماه با قیمت پایه ۲۳۲۵ تومان امروز در بورس کالا عرضه می شود.;

عرضه ٥ هزار تن شمش تولیدى فولاد خوزستان در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى « عصر معدن»، ولید هلالات با اشاره به خبرهاى ویژه بازار ،گفت: بر اساس اطلاعیه عرضه فولاد خوزستان، 5 هزارتن شمش تولیدی این شرکت برای تحویل در پایان اردیبهشت ماه با قیمت پایه 2325 تومان  22 فروردین ماه در بورس کالا عرضه می شود. 
    وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که بر اساس قیمت 515 دلاری شمش CIS و دلار 4200 تومانی، قیمت تمام شده واردات شمش به کشور بدون مالیات بر ارزش افزوده در حدود 2400 تومان است و قیمت پایه 2325 تومانی نیز احتمالا بر همین مبنا تعیین شده است.

    هلالات در ادامه با اشاره به حوزه مس افزود: تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر سال 2017، 19 میلیون و 982 هزار و 700 تن ماده معدنی تولید کردند.
    وی اظهار کرد: این رقم در سال 2016 میلادی، 20 میلیون و 364 هزار و 900 تن بود.  10 تولیدکننده برتر مس  شیلی، پرو، چین، امریکا، استرالیا، کنگو، زامبیا، مکزیک، اندونزی، کانادا هستند که بین 5.33میلیون تن تا 620هزار تن تولید سالانه دارند.

    وی درباره فولاد نیز بیان کرد: به دنبال کاهش عرضه و افزایش قیمت الکترودهای گرافیتی از سوی تولیدکنندگان این کالا، کارشناسان و کارکنان خلاق فولاد مبارکه با ارائه و به کارگیری روش هاى کارآمد توانستند میزان مصرف آن را در کوره های قوس الکتریکی شرکت به کمتر از 1.99 کیلوگرم بر تن مذاب برسانند.

    این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به حوزه سیمان گفت: رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی شیراز و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مشوق‌های جدید صادرات سیمان فله برای پنج مقصد بنادر کشورهای قطر، کویت، عمان، هند و سریلانکا را اعلام کرد.. براساس این نامه صادرات سیمان فله، به این کشور ها از سه بندر عباس، امام و عسلویه مشمول تخفیف 30 درصدی در هزینه کرایه حمل و نقل و همچنین سه بار در ماه از بنادر ذکر شده صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر