درخواست فولادی ترکیه از واشنگتن

عصر معدن- ترکیه به عنوان یکی از تامین کنندگان فولاد امریکا از این کشور رسما درخواست معافیت از تعرفه های فولاد را کرد.;

درخواست فولادی ترکیه از واشنگتن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، امریکا با افزایش تعرفه‌های واردات فولاد به جنگ با چین رفته است و این موضوع تاثیر بسیار بر بازار فولاد خواهد داشت. بی‌شک چین به دنبال عرضه بیشتر فولاد در بازارهای آسیایی خواهد بود و از سویی دیگر وضعیت بازار به حالت اشباع می‌رسد.
    روز چهارشنبه عصر معدن در گفت‌وگو با کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی و داخلی سنگ‌آهن و فولاد نوشت؛ امریکا در حالی تعرفه واردات فولاد برای چین را افزایش داده است که این تعرفه را به میزان 60 درصد برای برخی کشورهای اروپایی و امریکای شمالی و جنوبی کاهش داده است. اما در این میان ترکیه و هندوستان نیز در حال مذاکره برای این موضوع هستند.
    حال ترکیه در درخواست رسمی از واشنگتن خواستار معافیت از تعرفه فولاد شده است. وزیر اقتصاد ترکیه در نامه‌ای به وزیر تجارت امریکا ویلبر راس درخواست کرد که فولاد ترکیه را از تعرفه های 25 درصدی معاف کند. ترکیه یکی از تامین‌کنندگان فولاد امریکا است حال در تلاش است تا بتواند از افزایش تعرفه واردات امریکا معاف شود. با برداشته شدن تعرفه واردات برای این کشورها از جمله ترکیه، 70 درصد بازار از این تعرفه مستثنی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر