مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد:

افزایش ۶ برابری حقوق دولتی فقط برای مس

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: حقوق دولتی مس متاسفانه ۶ برابر شده و این اتفاق فقط برای مس رخ داده که امیدواریم این حقوق کاهش یابد.;

افزایش ۶ برابری حقوق دولتی فقط برای مس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل ایسنا، اردشیر سعد محمدی صبح امروز 12 مردادماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: کارخانه اسید مس سرچشمه آماده افتتاح است که برای احداث آن حدود 110 میلیارد تومان به اضافه 40 میلیون یورو هزینه شده است بنابراین دیگر در سرچشمه مشکل زیست محیطی وجود ندارد.

    وی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی کارخانه خاتون آباد ادامه داد: کوره خاتون آباد از ابتدای مردادماه سال‌جاری به مدت 4 ماه برای اورهال به تکنیک‌های روز و افزایش ظرفیت تعطیل شده و با این برنامه‌ها دیگر آلودگی در این منطقه نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: حقوق دولتی مس متاسفانه 6 برابر شده و این اتفاق فقط برای مس رخ داده که امیدواریم این حقوق کاهش یابد و اکنون ما باید یک هزار و 700 میلیارد تومان حقوق دولتی بدهیم و این کار باعث کاهش سرعت توسعه ما خواهد شد.

    وی عنوان کرد: برای فعال کردن معادن غیر فعال در استان مشارکت می‌کنیم که آنها در قبال این مشارکت ما در آینده کنسانتره خود را به مس بفروشند، شایان ذکر است که در حال حاضر کنسانتره‌ها را نقدی خریداری می‌کنیم.

    سعدمحمدی از افزایش قیمت مس در سال‌های آتی در دنیا خبر داد و اظهار کرد: با افزایش زیرساخت‌ها و الکترونیکی شدن خودروها تا 10 سال آینده و نیاز این دو مهم به عنصر مس، لذا در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی خواهیم بود.

    وی از گردش مالی شرکت ملی مس در مناطق فعالیت خود، سخن به میان آورد و بیان کرد: در حال حاضر حدود 500 میلیارد تومان در بانک‌های شهر سرچشمه و حدود 400 میلیارد تومان در بانک‌های شهرستان شهر بابک واریز کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر